07 grudnia 2014

Tammara Webber, TAK BLISKO








238.

Powieść Tammary Webber, pt. "Tak blisko" przeczytałam w jedną noc. To książka, która wciąga od pierwszej strony. Niebanalny, poruszający romans obyczajowy dla kobiet, który zyskał około tysiąc opinii na Amazonie, a w tym aż osiemset pięciogwiazdkowych! Powieść zaliczana jest do kategorii New Adult, która to opanowała rynek wydawniczy na świecie, ale również nabiera rozpędu w Polsce. "Tak blisko" to opowieść o pięknej miłości, o odwadze, ale również ogromnym poczuciu winy. Książka, która mną wstrząsnęła i długo krążyła mi głowie. To obowiązkowa lektura dla każdej kobiety!

Przeczytałam już kilka książek z kategorii New Adult i wszystkie mają utarty schemat: on to chłopak z przeszłością, buntownik, a ona to dziewczyna po przejściach. Nie inaczej było w przypadku "Tak blisko" Tammary Webber. Główną bohaterką jest Jacqueline, która studiuje na uniwersytecie kierunek o nazwie "nauczanie muzyki". Gra na kontrabasie, stąd taki wybór studiów. Zapytacie pewnie, skoro dziewczyna jest muzykiem, czemu wybrała tak dziwaczny kierunek studiów, zamiast wybrać się np. na Julliard i zostać gwiazdą estrady. Wszystko to za sprawą jej chłopaka Kennedy'ego. Jacqueline i Kennedy byli ze sobą już trzy lata. Dziewczyna tak bardzo go kochała, że postanowiła pojechać za nim na studia i podporządkować swoje życie właśnie pod niego. Wielkie było jej zdziwienie, kiedy to nagle jej ukochany chłopak oświadcza, że to koniec ich związku! No cóż, mijają dni, a nawet tygodnie. Ból, smutek i rozpacz, ale z pomocą przychodzi najlepsza przyjaciółka Erin. To właśnie za jej namową Jackie wychodzi na hallowenową imprezę. Prywatka ma być dla niej relaksem, odstresowaniem się, a dochodzi tam do próby gwałtu, która kończy się ratunkiem z rąk nieziemsko przystojnego chłopaka o imieniu Lucas. Na skutek tych wszystkich wypadków, Jackie zawala zajęcia w szkole, w szczególności nieszczęsną ekonomię. Dziewczyna postanawia wziąć się w garść i nadrobić zaległości. Z pomocą przychodzi jej bardzo sympatyczny tutor.

Co z tego, że czytałam już kilka powieści dosyć podobnych do "Tak blisko", skoro to właśnie ta książka poruszyła moje serce, pobudziła wyobraźnię swoją zmysłowością i sensualnością? Właśnie czegoś takiego szukam w książkach. Czegoś, co zafunduje mi prawdziwą emocjonalną jazdę bez trzymanki. I od Tammary Webber dostałam to, na co liczyłam. Nie oczekiwałam po tej powieści wiele, ale gdy skończyłam czytać byłam rozgorączkowana. Historia Lucasa i Jacqueline rozpaliła moje serce! Warto zaznaczyć, że to nie tylko miłość młodych ludzi gra tu pierwsze skrzypce. Książka porusza jeszcze wiele innych trudnych tematów, a między innymi autorka nakreśla nam portret psychologiczny kobiety, która cudem uniknęła gwałtu. Dlatego powieść nie wywołuje tylko motylków z brzuchu, ale również wzrusza i zasmuca. "Tak blisko" pokazuje, że życie młodych ludzi nie jest wcale takie proste, a często bywa, że ich droga okuta jest cierpieniem i skrywanymi tajemnicami.

Książka zrobiła na mnie niesamowite wrażenie. Zaczęłam już nawet czytać drugą część, pt. "Tak krucho", która tym razem ukazana jest z punktu widzenia Lucasa. Zatem jeśli kiedykolwiek ta książka wpadnie w Wasze ręce, nie zastanawiajcie się długo i zacznijcie czytać. "Tak blisko" to piękna historia, owiana tajemnicą, wciągająca i bardzo romantyczna. Przede wszystkim polecam kobietom, które uwielbiają romanse. Gwarantuję Wam, że na tej książce się nie zawiedziecie. Gorąco polecam!

Tammara Webber, Tak blisko, Wydawnictwo Jaguar, s. 336.

11 komentarzy:

  1. Mam ochotę na książkę, która mną wstrząśnie;) więc myślę, że się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam obie książki tej autorki, czyli ''Tak blisko'' oraz ''Tak krucho'', ale tylko pierwsza z nich mnie zachwyciła, druga, niestety, pozostawiła po sobie spory niedosyt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, ale przyznaję Ci rację. Druga część pozostawia wiele do życzenia...

      Usuń
  3. Nie czytałam, muszę się zainteresować.

    OdpowiedzUsuń
  4. Romans i obyczajowy - to niestety, ale wystarczająco mnie odstrasza ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Coraz częściej z tego co zauważyłam książki są pisane z dwóch perspektyw w dwóch tomach. Zawsze to jakieś urozmaicenie. Fajnie, że książka budzi wiele emocji.

    OdpowiedzUsuń
  6. Na dniach moja siostra zaopatrzyła się w tę książkę. Muszę ją od niej koniecznie pożyczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam o tej pozycji. Zapowiada się ciekawie. Poszukam w bibliotece.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czuję się zachęcona. Chyba rozejrzę się za tą propozycją.

    OdpowiedzUsuń