01 czerwca 2015

Agnieszka Lingas-Łoniewska, SZUKAJ MNIE WŚRÓD LAWENDY. GABRIELA [przedpremierowo]


Ostania historia i ostatnia siostra, czyli powieść o Gabrieli, bohaterce romantycznego cyklu pt. "Szukaj mnie wśród lawendy". Pani Agnieszka Lingas-Łoniewska nie mogła lepiej skończyć tej pięknej trylogii. Zapraszam do przeczytania mojej opinii.

2. Zofia
3. Gabriela
272.

Ostania część chorwackiej trylogii skupia się na najmłodszej siostrze Skotnickiej, czyli Gabrieli. Kobieta jest młodą, pełną energii osobą, która mieszka i pracuje w Chorwacji, z dala od ukochanej rodziny. Z poprzednich tomów dowiedzieliśmy się, że Gabriela ma syna z przystojnym Włochem o imieniu Ivo. Jednak rodzice chłopca nie żyją ze sobą. Nie było jasne dlaczego tak się stało i co do tego doprowadziło. Dzięki trzeciej części poznałam piękną miłosną historię, która skończyła się w niewyjaśnionych okolicznościach. Choć para spotyka się ze sobą, mając na celu dobro swojego syna, to wciąż między nimi są niedopowiedzenia i wytwarza się gęsta atmosfera. Wszystko zmienia się, kiedy Ivo przedstawia Gabrieli swoją nową dziewczynę Costanzę. W naszej bohaterce coś pęka i uświadamia sobie, że wciąż jest zakochana po uszy... 

Czy Gabriela odnajdzie szczęście u boku Ivo? Czy na to jest już za późno?

Uwielbiam twórczość pani Agnieszki Lingas-Łoniewskiej, która tworzy piękne, pełne namiętności i emocji powieści, które zawsze trafiają w moje serce. Jej najnowsza lawendowa trylogia opowiada historię trzech sióstr Skotnickich, które dawno temu utraciły swoje miłości, ale wciąż myślami krążą do miejsc, w których kochały najgoręcej. Dzięki temu, historie opowiedziane przez autorkę są refleksyjne i delikatne. Trylogia porusza serca, wywołuje uśmiech, ale również smutek. Jest to dowodem na to, że autorka potrafi i lubi pisać lekkie powieści obyczajowe. 

No cóż, ja jestem zawiedziona i smutna, że to już koniec lawendowej trylogii. Będzie mi brakowało szalonych sióstr Skotnickich, pięknych chorwackich krajobrazów i zapachu lawendy, który emanował z tych powieści. "Szukaj mnie wśród lawendy" to cudowna trylogia, pełna refleksji i miłości. Książki czyta się szybko i bardzo przyjemnie. 

Komu polecam? Wszystkim kobietkom, które jeszcze nie zapoznały się z twórczością Agnieszki Lingas-Łoniewskiej. Wierzcie mi na słowo, że wakacje to idealny czas na rozpoczęcie przygody z trylogią "Szukaj mnie wśród lawendy".

Agnieszka Lingas-Łoniewska, Szukaj mnie wśród lawendy. Gabriela, Wydawnictwo Novae Res, Gdynia 2015, s. 220.

4 komentarze:

  1. Też lubię twórczość pisarki, ale wolę jej wcześniejsze książki. Tej trylogii czytałam dwa tomy i gdy w bibliotece pojawi się trzeci to go przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że ta część już na mnie czeka na półce:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam jeszcze tej trylogii. Owej autorki znam jedynie ,,W szpilkach od Manolo" póki co:)

    OdpowiedzUsuń
  4. To mój ulubiony tom ;) zawsze, gdy widzę pozytywne recenzje czuję się szczęśliwa, że moje uwielbienie do autorki podziela tak wiele osób.

    OdpowiedzUsuń