10 stycznia 2015

Christophe Mauri, MATT HIDALF. KLĄTWA CIERNI + kod rabatowy!



RECENZJA PRZEDPREMIEROWA
PREMIERA 12 STYCZNIA 2015 R.

246.

"Matt Hidalf. Klątwa Cierni" to kolejna część przygód o niesfornym chłopcu, który jako jedyny dostał się do Akademii Elity, używając oszustwa. Co tym razem narozrabia nasz mały bohater? A może wręcz przeciwnie- uratuje zagrożoną przez braci Estaff Akademię?

Życie w Akademii Elity zawsze było spokojne. Wszystko zmienia się, kiedy trafia tam nieokiełznany Matt Hidalf. Na Akademię spadają same kłopoty. Tym razem również są one nieuniknione, bo oto na polanie w lesie Elity, ktoś zaatakował grupę adeptów! A magiczna łania- Błyskawica Widmo, zniknęła! Na domiar złego na Akademię Elity została rzucona Klątwa Cierni, co oznacza, że nikt nie może wyjść ani wejść do szkoły. Czy Luis Serra pomoże Mattowi i wspólnie uratują szkołę? Jedno jest pewne- razem muszą złapać zdrajcę, sojusznika przerażających braci Estaff!

Jakiś czas temu miałam przyjemność przeczytać pierwszą część serii o Mattcie Hidalfie, czyli "Matt Hidalf i Błyskawica Widmo". Bardzo ucieszyła mnie wiadomość, że będę mogła przed premierą poznać dalsze losy jedenastoletniego psotnika. Matt cieszy się teraz niebywałą chwałą od czasu sukcesu z Błyskawicą Widmo. Jednak teraz będzie musiał stawić czoła własnemu ojcu i królowi. Otóż, ojciec za wszelkie figle Matta, chce go ożenić z Marie-Marie z Leśnego Zamku. Jak myślicie, dojdzie do małżeństwa Matta z Marie-Marie? Czy Matt znowu wpadnie na jakiś genialny pomysł? 

Ponownie nie zawiodłam się na książce francuskiego autora. Znowu zaskoczył mnie niebanalną historią, która wydawałoby się, że skierowana jest do dzieci i młodzieży, a ja dorosła osoba, zaśmiewam się przy niej do łez! Fabuła "Klątwy Cierni" jest wielowątkowa, dzięki czemu czytelnik może poznać Matta z różnych perspektyw. Dzięki wielowątkowości powieści zauważyłam ogromną zmianę w zachowaniu Matta. Na pewno dojrzał i dorósł. Zaczyna zwracać większą uwagę na innych, a nie tylko na siebie, pomału uczy się również kompromisu, ale również chętnie poświęciłby się za innych. Oczywiście nasz bohater nadal będzie miewał szalone pomysły. W "Klątwie Cierni" poznajemy również nowe postacie, np. wróżkę Kirke, ale także lepiej zagłębiamy się w historię trzech sióstr głównego bohatera. 

"Matt Hidalf. Klątwa Cierni" to powieść fantastyczno-przygodowa, o wartkiej akcji i wielowątkowej fabule. To magiczna książka, która zaczaruje nie tylko dziecko, ale również dorosłego czytelnika. Z wielką przyjemnością powróciłam do świata pełnego magii, intryg i zaskakujących zwrotów akcji. I wciąż mam ochotę na więcej. Teraz z niecierpliwością będę czekała na III część, czyli na "Matta Hidalfa. Bitwę o świcie", która ukaże się w marcu. Serdecznie polecam!

Jeśli czujecie się zachęceni moją opinią, nie pozostaje mi nic innego, jak obdarować Was 35 % kodem rabatowym na tę wspaniałą książkę w księgarni Wydawnictwa Znak. Wystarczy, że rubryce na kod rabatowy wpiszecie hasło: recenzja35% Co ważne!! Rabat obejmuje wszystkie książki! Kod jest ważny do 30 stycznia!

Christophe Mauri, Matt Hidalf. Klątwa Cierni, Wydawnictwo Znak Emotikon, s. 384.

9 komentarzy:

  1. Lubię książki tego typu, kiedyś chętnie przeczytam tę serię, ale na razie muszę przeczytać 29 zaległych moich lektur, bo tyle obliczyłam ich na moim stoiku :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam o tej serii, ale trzeba to nadrobić. Zwłaszcza, że ta część, o której napisałaś wychodzi w moje urodziny. To chyba jakiś znak, aby sięgnąć do twórczości tego autora

    OdpowiedzUsuń
  3. Cała seria zapowiada się bardzo ciekawie. Poczekam może na trzeci tom i zapoznam się z całą trylogią za jednym zamachem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Za każdym razem gdy widzę okładki tej serii od razu przychodzi mi na myśl inna seria o znanym czarodzieju ;) Raczej po "Matt Hidalf. Klątwa Cierni" nie sięgnę, gdyż obecnie mam co czytać, a nie chcę zaczynać kolejnych serii :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam o tej serii, ale mam wrażenie, że mogłabym się nią strasznie zawieść ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przyznam szczerze, że zaciekawiłam się! Zapiszę sobie tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  7. "Matt Hidalf. Klątwa Cierni" jest równie dobra jak poprzednia część - super napisana i ciekawa :) Jestem już w połowie czytania - szybko idzie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Seria naprawdę fajna, co potwierdzają moje nastoletnie dzieci - czytają przygody Matta przez ferie.
    No i jakość wydania, jak zwykle w wydawnictwie Znak, wysoka. Zdecydowanie bardziej podoba mi się okładka polskiej wersji. :) Myślę, że skoro książka zainteresowała moje pociechy, to i dla innych jej przeczytanie będzie przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń