30 kwietnia 2015

Grzegorz Kasdepke, A JA NIE CHCĘ BYĆ KSIĘŻNICZKĄ


Każda dziewczynka chciałaby być małą księżniczką. Ups... Nie każda! Mała Marysia, bohaterka książki autorstwa Grzegorza Kasdepke pt. "A ja nie chcę być księżniczką", pragnie zostać nikim innym, jak tylko... SMOKIEM! Zapoznajcie się z recenzją nowej książeczki dla dzieci, która ukazuje, że w życiu najważniejsze jest być mądrym i nikogo nie udawać, bo uroda przeminie, a to, co w główce- zostanie na zawsze.


267.

Moda na "księżniczkę" zawładnęła świat. Nie wiem czemu usilnie mamusie ubierają swoje córeczki w przesłodzone, różowe sukienki, korony i różdżki. Grzegorz Kasdepke przygotował odpowiedź na ten trend, tworząc zabawną i przewrotną bajkę, którą niegdyś usłyszał od pewnej kobiety. "A ja nie chcę być księżniczką" to mądra historia o tym, że ładnym się bywa, a mądrym zostaje na zawsze. 

Marysia, bohaterka bajki, pewnego dnia postanowiła zostać smokiem. W dodatku takim najbardziej strasznym. Biedni rodzice nie wiedzieli co mają począć, więc z trudem pogodzili się z decyzją córki. Jakby tego było mało, mała Marysia postanowiła, że każdy członek jej rodziny również dostanie swoją rolę. I w ten sposób tata został rycerzem, mama- księżniczką, a dziadkowie... kościotrupami. 

"A ja nie chcę być księżniczką" to wesoła bajka o, trzeba to przyznać, charakternej dziewczynce, która potrafi tupnąć nóżką i postawić na swoim. Historia niewątpliwie rozbawi każdego małego czytelnika, ale na pewno da też do myślenia, bowiem Marysia udowadnia, że zawsze warto być sobą i nikogo nie udawać. Prawda, że cenna lekcja?

Kiedy pocztą dotarła do mnie ta książka, byłam mile zaskoczona, ponieważ nie spodziewałam się, że bajka zostanie tak pięknie wydana! Duży format, przepiękne ilustracje, autorstwa pani Emilii Dziubak, twarda oprawa i forma bogata w treść. To wszystko zasługuje na szóstkę z plusem!

Grzegorz Kasdepke, A ja nie chcę być księżniczką, Wydawnictwo Nasza Księgarnia, Warszawa 2015, s. 33.

3 komentarze:

  1. Chcę mieć tę książeczkę w biblioteczce. Ilustracje Emilii Dziubak dodatkowo mnie przekonują, gdyż na pewno są piękne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Grzegorz Kasdepke nigdy nie zawodzi :) uwielbiam jego książki i polecam dzieciakom :)

    OdpowiedzUsuń