24 września 2013

86) J.J.Sempe i Rene Goscinny, Mikołajek

Mikołajek opowiada historie o losach i przygodach małego chłopca imieniem Mikołaj. Jest to dziecko pełne werwy i energii i ciągle wpada w tarapaty lub przeżywa niezapomniane przygody. Chłopiec ma mnóstwo przyjaciół, którzy do niego lgną, zwyczajnych rodziców i nauczycieli. Nie jest zbyt pilnym uczniem, ale nadrabia dobrą miną. Jego historie doprowadzają czytelnika do śmiechu a czasem nawet do łez. Koniecznie przeczytajcie!

Mikołajek składa się z kilkunastu opowiadań.
Śmiało możemy przejść do ostatniego opowiadania, nie czytając poprzednich, a pomimo to nadal będziemy w temacie i nie zgubimy wątków, ponieważ każde traktowane jest jako osobna historia. Co jest ważne- każda historia jest ciekawa, świeża i śmieszna. Nic się tu nie powtarza i nigdy nie ma się dość. Ilustracje, które znajdują się w książce są przepiękne i doskonale wkomponowane w historyjki małego urwisa.

Myślę, że ta pozycja może być bardzo inspirująca dla współczesnych dzieciaków. Dzisiaj jedyną rozrywką jest komputer i telewizor. Już nie widzę na podwórkach i ulicach dzieci, które się bawią i ganiają. Nie słychać śmiechów i krzyków. Dlatego może warto tę oto książeczkę przysunąć pod nos swojemu dziecku... Może akurat zaczerpnie z niej ciekawy pomysł na przygodę? 

Komu polecam tę książkę? Wszystkim! Niezależnie od wieku. 
Dzieciom, bo może być to dla Was świetna zabawa.
Dorosłym, bo miło jest powrócić na łono dzieciństwa.


***
J.J.Sempe i R.Goscinny
Mikołajek
Wydawnictwo Nasza Księgarnia
Pierwsze wydanie: Paryż 1960
Pierwsze polskie wydanie: 1964
Warszawa 2007
Liczba stron: 170

5 komentarzy:

  1. Moja ulubiona książka, mam wszystkie części Mikołajka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś czytałam, bardzo polubiłam tę książkę :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jakoś nie przepadam za Mikołajkiem:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam dawno temu, muszę ją sobie przypomnieć :)
    P.S. Nie wiedziałam, że książka ma tyle lat! A powinnam...

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla współczesnych dzieciaków i nie tylko! :)

    OdpowiedzUsuń