07 marca 2014

154) Nikodem Pałasz, Brudna gra


Nikodem Pałasz urodził się w 1974r. w Warszawie. Jest absolwentem WDiNP Uniwersytetu Warszawskiego. Pracował m.in. w administracji publicznej i w amerykańskich korporacjach działających na polskim rynku. Od pięciu lat prowadzi własną firmę zajmującą się marketingiem sportowym. Zajmuje się m.in. zarządzaniem karierami i budowaniem wizerunku sportowców, a także tworzeniem strategii marketingowych w oparciu o sport. "Brudna gra" jest jego debiutancką powieścią.

"Brudna gra" to niesamowita powieść kryminalna, której akcja kręci się wokół tenisa. Fabuła jest pełna zwrotów akcji, pełna intryg i tajemniczych bohaterów, a wszystko to umiejscowione w środowisku tenisowym. Jest to fantastyczny zabieg, jaki mógł wymyślić autor. A fakt, że powieść jest jego debiutancką książką tylko podsyca apetyt.

Artur Malewicz zostaje zamordowany dzień po wielkiej wygranej w bardzo prestiżowym turnieju. Z racji tego, że tenisista jest znany publiczności i podniesiony do rangi co najmniej celebryty, śledztwo uważane jest za priorytetowe. Sprawą zainteresowali się wszyscy, począwszy od mediów a kończąc na sportowcach i fanach sportów. Dowodzenie nad śledztwem przypada w udziale inspektorowi Wiktorowi Wolskiemu. Mężczyzna jest osobowością, która od pierwszych stronic intryguje i zaciekawia swoim charakterem. Pikanterii dodaje fakt, że sam ma wiele za uszami... Policjant, stara się wkraść do tenisowego świata po to, aby idealnie zbadać sprawę, którą prowadzi. Dochodzi do przykrych wniosków, że świat zawodowych tenisistów jest dosyć ponury, a ponadto niebezpieczny. Odkrywa, że często bywa tak, że mecze są już z góry ustawione, na każdym kroku obecna jest korupcja, a sportowcy kombinują z dopalaczami i dopingiem. Brak w tym światku ogłady i harmonii. Wiktor Wolski dowiaduje się, że zamordowany nie był taki święty jak to się wszystkim wydawało. Odkrywa wiele jego tajemnic i sekretów. A do tego wszystkiego wciąż rośnie liczba podejrzanych. Jak szybko Wolski rozwiąże zagadkę tajemniczego morderstwa? Czy będzie zadowolony z efektu swojego dochodzenia?

Czytając tę powieść miałam niesamowite wrażenie, że to wszystko jest prawdziwe i że czytam jakiś długi artykuł w gazecie. Fabuła jest tak przemyślana, że zbija z tropu i ma się wrażenie, że czyta się o prawdziwych polskich osobowościach. Czułam tak, być może ze względu na fakt, że Nikodem Pałasz przeinacza nazwiska prawdziwych sportowców zmieniając literkę bądź dwie.

Podsumowując, "Brudna gra" to powieść, której nie powstydziłby się mistrz kryminałów. Mnóstwo zwrotów akcji, ciekawe wątki fabularne oraz ściganie mordercy jest bardzo interesujące i intrygujące. W książce nie ma czasu na nudę, wciąż coś się dzieje. W dodatku jest to debiut autora! Jeśli Pałasz pisze w tak cudowny sposób już na samym swoim starcie, to aż zacieram ręce na kolejne jego powieści! Jeżeli jesteście miłośnikami dobrego kryminału, to koniecznie sięgnijcie po tę pozycję.

***
Nikodem Pałasz
Brudna gra
Wydawnictwo Muza SA
Wydanie: 15 stycznia 2014
Liczba stron: 544

Recenzja bierze udział w wyzwaniu: Polacy nie gęsi, czyli czytajmy polską literaturę II

9 komentarzy:

  1. Ja bardzo lubię kryminały, a dodatkowo środowisko sportowo-tenisowe mnie intryguje:) Jak na debiut bardzo oryginalnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Tyle świetnych książek, a ja mam na razie swoją listę i muszę się z niej wywiązać, ale zapamiętam "Brudną grę" i przeczytam w przyszłości :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem bardzo ciekawa tej książki. Nigdy wcześniej nie miałam możliwości przeczytać historii, której akcja toczy się w środowisku sportowym. Do tego pozytywna recenzja, która na pewno zachęca do sięgnięcia po debiut polskiego autora, sprawia że będę musiała sięgnąć po "Brudną grę", jak tylko uda mi się znaleźć czas i fundusze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jako fanka tenisa (i niektórych tenisistów;)), mam ogromną ochotę na tę książkę. Do tego debiut i polski autor, dla mnie bomba;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Debiut i od razu tak obszerna powieść - ładnie :) Gdzie już recenzje tej książki czytałem. Kryminały łykam jak pelikan, tak że chętnie kiedyś przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jako miłośniczka kryminałów czuję, że ta książka mogłaby mi się spodobać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Do "Brudnej gry" skutecznie mnie zachęciłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapowiada się ciekawa książka, chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń