30 grudnia 2012

6), 7), 8), 9) Kasia Grochola

Dzisiaj kilka słów o książkach mojej imienniczki...


Chyba każdy Polak zna Katarzynę Grocholę. Jeśli jedną kojarzą ją z serią powieści dla kobiet, to na pewno drudzy z udziałem jej osoby w telewizyjnym show "Taniec z gwiazdami". 
Ja poznałam ją z tej pierwszej strony, a potem podziwiałam ją w telewizji. 
Pierwszą książką jej autorstwa, którą przeczytałam, była powieść pt.  

1) N I G D Y  W  Ż Y C I U.

"Kobiety powinny się żenić wyłącznie z kobietami. Jest im o wiele lepiej razem. Oczywiście, jeśli chodzi o seks, mogą dopuszczać raz na jakiś czas mężczyznę. Jeśli chcą. Ja na pewno już nie chcę mieć do czynienia z żadnym facetem. Nigdy w życiu!" 

Główną bohaterką jest Judyta-kobieta, która zbliża się czterdziestki, rozwiodła się i wychowuje buntowniczą nastolatkę. Judyta pracuje w redakcji gazety, gdzie odpowiada na przeróżne listy od czytelników. Jej życie zdaje się być sielanką... Pomimo, że jest kobietą twardą, powiedziałabym wręcz, że samowystarczalną, to spotyka w swym życiu różne problemy, z których zawsze wychodzi. Przede wszystkim Judyta zaklina się, że nigdy już się nie zakocha i nie potrzebny jest jej żaden mężczyzna. 

Książka świetna, lekka, przyjemna i często rozśmiesza czytelnika. 
Sądzę, że każda kobieta odnajdzie swoją część w Judycie.

Katarzyna Grochola
Nigdy w życiu
Wydawnictwo W.A.B.
Warszawa 2001
Liczba stron: 304

Moja ocena książki: 5/6

2) J A  W A M  P O K A Ż Ę !

Jest kontynuacją historii Judyty. Po swoich miłosnych i finansowych zawirowaniach, kobieta wreszcie odnajduje spokój. Pojawia się jej rycerz z bajki, który oświadcza się i wyjeżdża do Stanów.

Historia nie urzekła mnie już tak bardzo jak pierwsza część. Wydawało mi się, że czytałam ponownie "Nigdy w życiu". Podobne historie, dialogi. Mimo wszystko książkę czyta się dobrze i lekko. Bardzo dobra do poduszki.
Podobno bohaterka została uznana polską Bridget Jones.... 
Zgadzam się z tym w 100 %.

Katarzyna Grochola
Ja wam pokażę!
Wydawnictwo W.A.B.
Warszawa 2005
Liczba stron: 381

Moja ocena książki: 3/6

3) Z I E L O N E  D R Z W I

I nagle odwrót sytuacji. Grochola znowu mnie zaczarowała! Czytając tę książkę miotały mną różne uczucia. Książka jest pełna optymizmu! Autorka udowadnia wszystkim, że z każdej trudnej sytuacji można znaleźć wyjście. 

O czym jest ta książka? 
"Każde zdarzenie, o którym piszę, jest rzeczywiste. Każda osoba, o której piszę, istniała naprawdę. Każda moja miłość była prawdziwa. To jest moje życie. A wszystko to ukryte za zielonymi drzwiami, jednymi z wielu... Nie otwieram ich na oścież, tylko je uchylam. Za zielonymi są następne, szkarłatne może? A za szkarłatnymi..."  (fragment książki)

Autobiograficzna powieść Kasi Grocholi. W sposób zwykły i prosty pisarka opowiada tutaj historię swojego życia. Zaczyna od narodzin, potem czasy nauki w szkole podstawowej, liceum i kończy na dorosłości, kiedy to ma już córkę i swój własny dom, który wybudowała sama. Najbardziej poruszający dla mnie moment z życia Grocholi była jej choroba na raka. Nawet nie wiedziałam, że ona kiedykolwiek chorowała, przecież teraz wygląda na babkę pełną wigoru. Dlatego też, byłam w szoku kiedy brnęłam dalej w tę powieść. Był to fragment bardzo poruszający, wywołujący łzy. W dalszej części Kasia opisała jak bardzo zaparła się, że chce zostać pisarką. I jak widać dotarła do swojego celu, bo jej przygoda z kartką i piórem trwa do dzisiaj.
Poruszająca i ciekawa historia Katarzyny Grocholi. "Połyka się" ją w mgnieniu oka!

 Katarzyna Grochola
Zielone drzwi
Wydawnictwo Literackie
Kraków 2010
Liczba stron: 407

Moja ocena książki: 6/6







4) A  N I E  M Ó W I Ł A M

Znowu Judyta i jej życiowe perypetie. Szczerze, fabuła już trochę mnie znudziła. Wielka, spełniona miłość Judyty i Adama (Niebieskiego). Śmieszne dialogi, lekko i przyjemnie się czyta, ale nic odkrywczego...

Katarzyna Grochola 
A nie mówiłam
Wydawnictwo W.A.B.
Warszawa 2006
Liczba stron: 366

Moja ocena książki: 3/6

                                                                                                ***
W swojej biblioteczce posiadam jeszcze jedną pozycję tej autorki pt. Kryształowy Anioł, ale jeszcze jej nie przeczytałam, więc może czas najwyższy...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz