21 kwietnia 2013

Niedziela na kanapie: Kochankowie Roku Tygrysa (2005)

Kilka dni temu, kiedy zalegałam na kanapie przed telewizorem, trafiłam na ciekawy film, o którym wcześniej ani słowa nie słyszałam. Moje zaciekawienie zrobiło się jeszcze większe kiedy ujrzałam na ekranie polskiego aktora - Michała Żebrowskiego. Nie byłoby w tym nic szczególnego, gdyby nie fakt, że cały film rozgrywał się w Chinach. 

Akcja dzieje się w 1913 r. kiedy to dwaj Polacy uciekają z zesłania przez Syberię aż do Chin. Dla jedno z uciekinierów ucieczka kończy się tragicznie, ponieważ umiera. Natomiast drugi - Wolski, ma więcej szczęścia. Gdy leży nieprzytomny znajduje go mężczyzna, który jest myśliwy. Nie zastanawiając się długo pomaga biednemu i zmęczonemu ucieczką Wolskiemu. Zabiera go do swojej chaty w górach. 

Wszystko byłoby idealnie, ale jeden szczegół zmienia w film w pełne oczekiwania napięcie. Otóż, stary myśliwy ma szesnastoletnią córkę - Song, boi się, że mężczyzna może rozkochać w sobie bezbronną dziewczynę. Postanawia, że dziewczyna ma udawać przed nieznajomym, że jest chłopakiem. Przebiera ją zatem w męskie łachmany i ścina włosy na krótko.

Wolski pomału dochodzi do zdrowia i sprawności. Pomaga myśliwemu w pracach przy domu. Jest bardzo wdzięczny za pomoc jaką okazał mu Chińczyk. Jednak pewnego dnia, kiedy spaceruje nad strumieniem, zauważa, że Song kąpie się w nim nago. Wtedy dochodzi do niego, że jest dziewczyną. Nikomu nie mówi o tym, że ją widział. Natomiast w sercu małej Song również panują niepohamowane uczucia, które ciągną ją ku Wolskiemu. Kolejnego dnia oboje spotykają się na polanie, gdzie pierwszy raz zbliżają się do siebie fizycznie. Dziewczyna jest szczęśliwa, postanawia ogłosić wszystkim, że stała się prawdziwą kobietą. Ubiera najlepsze kobiece szaty jakie posiada i triumfalnie przechodzi przez swoją wieś.

Widząc całą tę sytuację jaka zaszła między córką a Polakiem myśliwy, podejmuje decyzję, że Wolski musi jak najszybciej wyjechać. Oddaje mu swoją łódź i jedzenie i każe płynąć przed siebie. Song jest zrozpaczona utratą ukochanego.

Historia jednak nie kończy się na tym, ponieważ jak się potem okazuje Song zaszła w ciążę. Czy syn odnajdzie swojego ojca? Musicie obejrzeć.

Obsada:
Michał Żebrowski jako Wolski


Li Ming jako Song



***
Kochankowie Roku Tygrysa
Gatunek: Melodramat
Produkcja: Chiny, Polska
Reżyseria: Jacek Bromski
Scenariusz: Jacek Bromski
Czas trwania filmu: 1 godz. 40 min.
Moja ocena filmu: 5/6

2 komentarze:

  1. Nie widziałam, ale bardzo jestem ciekawa jak w tym filmie wypadł Żebrowski. =)

    OdpowiedzUsuń