23 maja 2013

37) Joe Dispenza, Wymień umysł na lepszy model

Wymień umysł na lepszy model to kolejny poradnik, który miałam przyjemność przeczytać. Już kiedyś recenzowałam książkę o ludzkim serduszku (KLIK) a dzisiaj przyszedł czas na kolejny ważny narząd - mózg. Jest on naszym centrum dowodzenia, bez którego ani rusz. Kiedy on obumiera, nas wtedy już nie ma. Mózg odpowiada za nasze myślenia, za nasze emocje, działania oraz nawyki i przede wszystkim za inteligencję.

Książka została podzielona na trzy części. Pierwsza część nosi tytuł: Nauka o tobie. Co w niej możemy odnaleźć? Przede wszystkim jest tu multum informacji na temat fizyki kwantowej, Kartezjusza, Newton... Na tę część składają się również rozdziały o przekraczaniu swego otoczenia, swego ciała itd. Dr Joe Dispenza zwraca tu szczególną uwagę na to, że mózg odpowiedzialny jest za nasze nawyki i emocje. Dlatego też należy wciąż go pielęgnować i dbać o ciągły jego rozwój. 

Druga część książki nosi tytuł: Mózg i medytacja. Tutaj dowiaduję się ciekawej informacji nt. "trzech mózgów". Pierwszym z nich jest KORA NOWA -jest to tzw. mózg myślący, drugi mózg to MÓZG LIMBICZNY - zwany emocjonalnym, który odpowiedzialny jest za produkcję, utrzymywanie i zarządzanie substancjami chemicznymi w ciele. I trzeci mózg to: MÓŻDŻEK, który jest siedliskiem podświadomości. To daje mi do myślenia, że każda część naszego organizmu jest bardzo ważna do idealnego funkcjonowania naszego organizmu. Kiedy jedna część przestanie działać, organizm zaczyna się psuć. (PS Zawsze kiedy mówię o organizmie, to od razu przychodzą mi skojarzenia z pozytywistyczną pracą organiczną ;)

I ostatnia - trzecia część poradnika jest na temat różnych działań, kierunków i rad od autora. Jest to czterotygodniowy program, który ma pomóc czytelnikowi swoich myśleniowych nawyków, w celu odnalezienia swojego własnego, nowego "ja". Przyznaję, że te wskazówki są bardzo pomocne i motywujące, co najbardziej sobie cenię.

Język poradnika przypadł mi bardzo do gustu. Zwykle w poradnikach dominuje język specjalistyczny, naukowy, a tutaj jest on zminimalizowany do tego stopnia, że rozumiem każde słowo. Drugim plusem są przejrzyste obrazki, wykresy i grafy. Jakiś czas temu spotkałam się z okropnymi fotografiami w poradniku, co trochę zniechęciło mnie do czytania tego typu literatury (KLIK). Książka jest przejrzysta i nie ma w niej zbędnej paplaniny. 

Książkę polecam przede wszystkim osobom, które chcą zmienić coś w swoim życiu. Może masz jakiś okrutny nawyk, który dezorganizuje Ci życie? Jeśli tak, sięgnij po ten podręcznik - na pewno otrzymasz wartościowe wskazówki i zalecenia na dalsze życie.

***
Joe Dispenza
Wydanie I
Białystok 2013
Liczba stron: 344
Moja ocena książki: 4+/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz