30 maja 2013

39) Nicholas Sparks, Pamiętnik

Jedna z najpiękniejszych powieści o miłości lat 90.



Takie zdanie widnieje na okładce książki, którą przeczytałam w półtora godziny! Nie mogę przestać myśleć o tej historii. Obejrzałam już kiedyś film, który powstał na podstawie tej książki, ale to co przeczytałam wywarło na mnie jeszcze lepsze wrażenie. Nie mogę ochłonąć! Takie romansidła to ja lubię!

Historia miłosna opowiedziana przez Sparksa mimo wszystko jest bardzo krótka, ale wyrywa ślad w umyśle i sercu na bardzo długo. 

Rzecz dzieje się w Karolinie Północnej, gdzie poznają się młodzi Allie i Noah. Przeżywają ze sobą pierwsze miłosne uniesienia, pierwsze kłótnie i namiętności. Przeżywają pierwszą miłość. Pierwszą, której nie potrafią wyrwać z serca. A wszystko trwa tak krótko, bo tylko przez wakacje. Ale nie jest to wcale przelotny wakacyjny romans a miłość na całe życie. 

Allie pochodzi z zamożnej rodziny, natomiast Noah z biednej co nie podoba się rodzicom Allie. Noah i Allie przeżywają wiele pięknych i wspólnie spędzonych chwil. Przez ogromne pragnienia rodziców zostają rozłączeni. Alli wyjeżdża, a Noah pozostaje sam.
Nic jednak nie jest w stanie przerwać ich miłości, bo nawet po 14 latach, kiedy to znowu stają przed sobą i wdają się w zwykłą, codzienną rozmowę - odczucie na nowo odżywa. Po wielu problemach i trudnych decyzjach ponownie mogą się złączyć. Mimo lat, znów stają się szaleńczo w sobie zakochanymi nastolatkami.

Chyba każdy chciałby mieć do czynienia z takim rodzajem miłości...

Nie wiem co mogę więcej napisać o tej książce. Jest to przepiękna i poruszająca serce historia o miłości. Niektórzy nie widzą w niej nic zadziwiającego, ot, coś na wzór Harlequina, ale ja jestem typową romantyczką i być może dlatego tak bardzo książka mną zawładnęła. 

Także, jeśli lubicie takie historie, serdecznie polecam! Istny wyciskacz łez!
A dla osób, które nie lubią czytać, polecam film o tym samym tytule! I film i książka cudowne!

***
Nicholas Sparks
Pamiętnik
Wydawnictwo Albatros
2003
Liczba stron: 206
Moja ocena książki: 6+/6

PS. A w zanadrzu mam jeszcze drugą powieść Sparksa, pt. Ślub? Znacie?
Pozdrawiam.

Pamiętnik - CYFROTEKA.PL

6 komentarzy:

  1. Czytałam kilka lat temu i nadal jestem pod wrażeniem stylu autora. Polecam również inną książkę tego autora pt. "Jesienna miłość", a następnie film "A walk to remember".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Film oglądałam - młodzieżowy wyciskacz łez :)
      a do książeczki chętnie zajrzę.

      Usuń
  2. Jest chyba film pamiętnik bo oglądałam:) A nad książką się zastanawiam,mam zamiar przeczytać:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jest ;-)
      Napisałam o tym w recenzji :)

      Usuń
    2. Achh tak to się dokładnie czyta, robiąc kilka rzeczy na raz :)

      Usuń
  3. Oglądałam film :) książkę też muszę przeczytać koniecznie :))

    OdpowiedzUsuń