05 lipca 2013

54) Ilza Evro, Staś i leń

Dzisiaj miałam ochotę na lekką i przyjemną bajkę. Kilka miesięcy temu kupiłam w Matrasie książeczki dla dzieci. Były bardzo tanie, ok. 2 zł. Dlatego też, chwyciłam książkę z półki, kawa z mlekiem i zaczytałam się na chwilkę...

Autorką książeczki jest Ilza Evro, która w bardzo ciekawy i interesujący sposób opisała historię chłopca, który pragnie pozbyć się swojego lenia. 


Staś, cierpi na okropne lenistwo, które oczywiście przeszkadza mu w funkcjonowaniu na tym pięknym świecie. W tym celu, chłopiec wybiera się na targ. Chce oddać swojego "przyjaciela" komuś innemu, kto może potrzebowałby takiego stworka. Zmęczony podróżą na stragan, zasypia. 

Zapada noc. Wtedy zjawia się straszny wilk, który chce pożreć chłopaka. Aż tu nagle, okropny leń na coś się przydaje... Pies połyka lenia w całości.... Skutkiem tego jest w końcu pracowitość Stasia i ciągłe chrapanie w budzie psa.

Mała książeczka jest bardzo ciekawa, z morałem, rymowana. Czcionka jest bardzo duża i idealna dla dziecka, które zaczyna swoją przygodę z czytaniem. Warto też wspomnieć o ilustracjach, które są przepiękne.

Książeczka z serii  Bajkomania. Inne pozycji z tej serii:
1. Zmienne losy kotki.
2. O maleńkim królu.
3. Łakomczucha.
4. Bajka o jajku.
5. Psi król.

Polecam wszystkim dzieciom i rodzicom małych pociech.

***
Ilza Evro
Staś i leń
Wydawnictwo WiB
Ilustracje: Monika Pollak
Liczba stron: 13
Moja ocena książki: 4/6

Recenzja bierze udział w wyzwaniu: Odnajdź w sobie dziecko.; Pod hasłem.

3 komentarze: