04 lipca 2013

Zapowiedzi Wydawnictwa MG

Wydawnictwo MG wychodzi w lipcu z bardzo ciekawą i interesującą propozycją książkową. Oto i ona:

Jakim człowiekiem może stać się kobieta, silnie poturbowana przez wojnę, która wyrzekła się wszystkiego dla miłości?

Kalina prawie nie zna własnej matki – Marianna nigdy nie pozwoliła, by ktokolwiek, włącznie z córką, poznał jej przeszłość i zrozumiał życiowe motywacje. Dlatego Kalina, choć jest już dorosłą kobietą, nadal w głębi serca pozostaje małym, skrzywdzonym dzieckiem. Zagubionym, samotnym i niepewnym swojego miejsca w świecie.
 
Już nie ma sielskiego dworu wśród rozkołysanych, mazowieckich pól, a niezwykłą atmosferę ostatniego, przedwojennego lata zatarła w pamięci późniejsza zawierucha. Marianna jest zagubiona w nowej, siermiężnej rzeczywistości i nie potrafi uporać się z noszoną w sercu tajemnicą.

Ale los nie pozwoli jej być biernym obserwatorem życia. Kalina staje się żoną, matką… ale dopiero gdy na jej drodze staje Maciej, musi się rozliczyć sama ze sobą.


„Upalne lato Kaliny” pewnymi watkami nawiązuje do „Upalnego lata Marianny” (choć książka jest odrębną całością). Tym razem autorka przenosi czytelnika w sugestywnie naszkicowany świat końca lat sześćdziesiątych.

Katarzyna Zyskowska-Ignaciak, Upalne lato Kaliny, PREMIERA - 18.07.2013r.
 

Wyspa z mgły i kamienia to przepiękna opowieść o tym, że w każdym momencie można uwierzyć w siebie i odmienić los, przeżywając w dodatku niezwykłą przygodę. 

Julia dzięki swej determinacji trafi na Kretę, gdzie rozpocznie zupełnie nowe życie.
Przez całe lata bała się, że nie da rady wykonać zadań, które sama na siebie nałożyła. Starała się być dla swoich córek jednocześnie matką i ojcem. Każdego ranka myślała jedynie o tym, żeby nikt nie umarł na jej dyżurze. I jeszcze, żeby dziewczynki były szczęśliwe. To wypełniało po brzegi dni i noce.

Kiedy dzieci dorosły, uświadomiła sobie, że w powtarzalnej, banalnej codzienności zgubiła coś bardzo ważnego – samą siebie. Że zapomniała o marzeniach. I postanowiła o nie walczyć. 

Przeniosła się na cichą kreteńską wieś, aby żyć, robiąc to wszystko, na co nigdy nie miała czasu. Nie podejrzewała, że cisza może oznaczać nadejście burzy i że zaczyna się dla niej życie pełne emocji i niebezpieczeństw. Prawdziwe życie, które ani przez chwilę nie wywoła u niej lęku.

Bajka dla dorosłych? Być może, ale jakże przyjemnie się w niej zanurzyć i przypomnieć sobie, że świat należy do odważnych. 

Magdalena Kawka, Wyspa z mgły i kamienia, PREMIERA- 31.07.2013r.

Opisy książek pochodzą ze strony Wydawnictwa MG. 


Bardzo mnie ciekawi, co Wam przypadło do gustu z propozycji MG? Ja nie mogę się doczekać "Upalnego lata Kaliny"... Sam tytuł sprawia, że wyobraźnią jestem gdzieś daleko na wakacjach ;)

8 komentarzy:

  1. Nie czytałam jeszcze "Upalnego lata Marianny", ale postaram się to zrobić, aby móc także zapoznać się z "Upalnym latem Kaliny". Wiem, że można traktować je jako odrębne całości, ale mimo wszystko wolę poznawać obie historie tak, jak zostały napisane. A "Wyspa z mgły i kamienia" również wydaje się interesująca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam zupełnie tak samo jak Ty :) Wolę przeczytać wszystkie części po kolei :)

      Usuń
  2. Ja zakręciłam się na punkcie "Wyspy z mgły i kamienia" :) Mam nadzieję, że uda mi się zdobyć tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba żadna pozycja mnie bardzo nie zainteresowała. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Co blog, to inne reakcje na temat "Wyspy", tym bardziej jestem ciekawa książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem w trakcie czytania "Upalne lato Kaliny" jest super!! :) A "Wyspy..." też już nie mogę się doczekać :)

      Usuń