30 sierpnia 2013

78) Mieczysław Mokrzycki i Brygida Grysiak, Najbardziej lubił wtorki. Opowieść o życiu codziennym Jana Pawła II

Wyjątkowa opowieść o życiu codziennym Jana Pawła II. Ksiądz arcybiskup Mieczysław Mokrzycki - drugi osobisty sekretarz Papieża - w rozmowie z dziennikarką TVN24 Brygidą Grysiak odsłania nieznane fakty z życia Ojca Świętego. Opowiada, jak wyglądał zwykły dzień Jana Pawła II w Watykanie, co go wzruszało, co rozśmieszało, o czym rozmawiał z ważnymi politykami, komu się zwierzał, co czytał, co naprawdę lubił śpiewać, kogo zapraszał na święta, jak spędzał Sylwestra i dlaczego lubił wtorki...

Powyższy opis pochodzi z okładki książki, zamieściłam go po to, abyście mogli poznać, chociaż pokrótce autorów tej książki


Nietrudno jest zauważyć, że na naszym rynku wyszło już mnóstwo książek na temat Jana Pawła II. Wcale się temu nie dziwię i oczywiście bardzo mnie to cieszy, ponieważ osobiście, uważam go za cudowną i mądrą postać, która jest godna naśladowania. Ja w swojej biblioteczce znalazłam powieść "Najbardziej lubił wtorki". Sama nie wiem dlaczego wcześniej nie zajrzałam do tej książki... 

Jak się okazuje, nie jest to powieść, która wynosi postać Jana Pawła II pod niebiosa i wychwala jego czyn, jego pontyfikat i jego posługę. Jest to historia codzienności papieża, od tzw. kuchni. Dziennikarka TVN24 przeprowadziła reportaż z Mieczysławem Mokrzyckim, jednym z najbliższych osób naszego papieża Polaka. 

Reportaż ten przedstawia Jana Pawła II jako osobę zawsze uśmiechniętą, dobrą, skromną i pogrążoną w modlitwie. Tak, tak.. Takiego Go właśnie pamiętamy. Jednak ksiądz Mokrzycki zdradza nam przeróżne ciekawostki dotyczące papieża. Arcybiskup Lwowa dzieli się z nami swoimi wspomnieniami, przytaczając przeróżne anegdotki i historie związane z Karolem Wojtyłą. Dzięki temu dowiadujemy się drobnostek, takich jak np. to, że nasz papież uwielbiał Mikołajki, był ogromnym łasuchem, że święta Wielkiej Nocy były dla niego najważniejsze, a na jego biurku zawsze stały świeże konwalie. To takie małe historie, które sprawiają na twarzy czytelnika uśmiech wdzięczności, ale też dumy z naszego Rodaka. 

Dzięki tej książce możemy bliżej i lepiej poznać codzienność Jana Pawła II. Czytając książkę, powspominałam, wzruszyłam się i uśmiechałam. Jest to naprawdę miła lektura, którą czyta się bardzo szybko i przyjemnie. Dodam również, że książka zawiera też fotografie. Ten wywiad pokazuje nam przede wszystkim to, że Jan Paweł II był też zwykłym człowiekiem- takim jak ja, albo Ty. Ale był też niezwykły w tym co robił i dlatego tak bardzo cenię sobie tę postać.

Polecam serdecznie.

- A kiedy jest ciężko, prosi Ksiądz o pomoc Jana Pawła II?
- Proszę. I zawsze pomaga.

***
Mieczysław Mokrzycki i Brygida Grysiak
Najbardziej lubił wtorki
Wydawnictwo M
Kraków 2008
Liczba stron: 182
Moja ocena książki: brak 
 
Najbardziej lubił wtorki [Brygida Grysiak, Ks. Abp Mieczysław Mokrzycki]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE

3 komentarze:

  1. Mam wiele książek o naszym papieżu Polaku, ale tej jeszcze nie :) Muszę ją szybko nabyć, bo faktycznie już te ciekawostki, które tu zamieściłaś wywołały na mojej twarzy uśmiech :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepadam za takimi książkami, ale za tą się rozejrzę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chociaz byłam stosunkowo mała gdy zmarł Jan Paweł II to i tak go cenie, chętnie przeczytam tą pozyce.

    OdpowiedzUsuń