23 sierpnia 2013

73) Katarzyna Stachowiak, Magia ukryta w kamieniu

Książkę otrzymałam w formacie pdf i musiałam czytać ją na komputerze, co bardzo utrudniało mi delektowanie się historią. Pomimo tego, powieść jest fascynująca i ma w sobie "to coś", co wciąga.

Główną bohaterką jest dwudziestolatka, o pięknym imieniu- Julia. Nastolatka, wchodząca w prawdziwy świat kobiet, miała zaplanowane już całe zbliżające się wielkimi krokami wakacje. Miała je spędzić u Wybrzeży Costa Brava. No właśnie, miała... Stan zdrowia jej babci ulega znacznemu pogorszeniu, co sprawia, że Julia musi odwołać wakacje życia. I nagle zamiast prażyć się w słońcu, ląduje na wsi. 


Pomyślicie, że to typowa rozpieszczona nastolatka- nic bardziej mylnego, ponieważ Julia za sprawą tej cichej i spokojnej wsi przemienia się wewnętrznie. Okazuje się, że wakacje na wsi były wspaniałym pomysłem, może nawet lepszym od tych, które miała spędzić w Hiszpanii. Często przesiaduje na werandzie, popijając ciepłą herbatkę, gdzie może w ciszy kontemplować i oddawać się prawdziwemu odpoczynkowi. Pewnego wieczoru, przy herbatce i ciasteczku, jej ukochana babcia Tosia, opowiada wnuczce historię o miłości swego życia. Głównym bohaterem jest Mateusz, który jak to się okazuje mieszka niedaleko. Zaintrygowana historią dziewczyna, postanawia zajrzeć do gospodarstwa niedoszłego męża jej babci. Spotyka go tam. Mateusz opowiada jej historię magicznego głazu. I znowu ciekawość Julii zwycięża i postanawia na własnej skórze odczuć magiczne działania kamienia. 

Julia udaje się do lasu, gdzie odnajduje kamień i za jego sprawą cofa się kilka wieków wstecz i ląduje w średniowiecznej wiosce- Buri. Julię spotka tam wiele przygód, zawirowań i przede wszystkim wiele magii. Jak myślicie, czy współczesna dziewczyna odnajdzie się w świecie średniowiecza- wieku ciemnoty i zacofania? 

"Magia ukryta w kamieniu" jest to moja pierwsza powieść fantastyczna. Przyznaję, że miło mnie zaskoczyła. Bohaterowie są wyraziści i potrafią zaskakiwać, a dynamiczna akcja tylko podnosi ciśnienie czytelnikowi. Już oczami wyobraźni widzę adaptację filmową- myślę, że mógłby być z tego świetny film. 
Polecam!

***
Katarzyna Stachowiak
Magia ukryta w kamieniu
Wydawnictwo Self Publishing
Liczba stron: 288
Moja ocena książki: 5/6

Recenzja bierze udział w wyzwaniu: Polacy nie gęsi, czyli czytajmy polską literaturę.

4 komentarze:

  1. Mam ją już na liście must read :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam, również bardzo mi się spodobała :) Już się nie umiem doczekać kontynuacji.

    OdpowiedzUsuń
  3. Serdecznie dziękuję za tak pozytywną recenzję mojej powieści. Cieszę się, że przygody Julii przypadły Ci do gustu.
    Pozdrawiam

    Katarzyna Stachowiak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja dziękuję za możliwość poznania tej historii :)

      Usuń