03 września 2013

80) Agata Wasilenko, Tajemnice pachnidła

Agata Wasilenko jest autorką kilku książek o zapachach, np. Leksykon perfum i Świat perfum. Pisze również na ten temat artykuły w gazetach: Rzeczpospolita i w Piąta Aleja. Jej zainteresowania to również horoskopy i magiczne rytuały, o których również napisała osobne książki.

Tajemnice pachnidła powstały dzięki przeczytanej przez autorkę książce pt. Pachnidło Patricka Suskinda. W swojej książce, Agata Wasilenko objaśnia sekrety perfum, zdradza tajniki ich powstawania i mieszania oraz opisuje znane światowe marki, a co najważniejsze jaki one mają wpływ na nasze zachowanie. 


Autorka przybliża nam proces powstawania perfum i jak się wcale nie spodziewałam jest on długi i żmudny. Kobieta analizuje składy perfum, odkrywa tajemnice aromatów drzewnych lub kwiatowych oraz obala mity dotyczące feromonów, ale też i afrodyzjaków.

Jest to całkiem dobra książka, która wprowadza nas w świat magicznego zapachu zamieszczonego w szklanym flakoniku. Niepodważalny jest fakt, że autorka włożyła w książkę całe swoje serce i widać w niej wielkie zaangażowanie i pasję. 

Książka podzielona jest na rozdziały, a w każdym z nich znajdują się fotografie flakoników perfum z krótkim ich opisem. Najfajniejszą rzeczą w tej lekturze jest słowniczek pojęć, który znajduje się na samym końcu. 

Myślę, że przy tej książce powinna przystanąć każda kobieta, która jest wielbicielką perfum, bo na pewno może służyć ona jako swoisty przewodnik. 

PS. Dzięki tej książce, na pewno sięgnę po książkę "Pachnidło" a może nawet obejrzę ekranizację...

***
Agata Wasilenko
Tajemnice pachnidła
Wydawnictwo Grodkowskie
Grodków 2007
Liczba stron: 128
Moja ocena książki: 5/6

Recenzja bierze udział w wyzwaniu: Polacy nie gęsi, czyli czytajmy polską literaturę.

6 komentarzy:

  1. "Tajemnice pachnidła" czekają na półce na swoją kolej. Mam nadzieję, że już niedługo się za nie zabiorę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dopiero przeczytałam kilkadziesiąt stron, więc jeszcze nie mogę dużo na ten temat powiedzieć, ale czyta się bardzo dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również jestem ciekawa Twojej recenzji ,,Anny Kareniny". Wiem, że jest to genialna książka, ale i tak chcę poznać jak najwięcej opinii na jej temat.

    OdpowiedzUsuń
  4. Też mam tą książkę, niebawem może przeczytam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy ja wiem, mysle, ze nie jestem wielbicielką perfum, wiec ksiazke sobie odpuszcze.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam zamiar przeczytać tę książkę, zaraz po "Pachnidle" :)

    OdpowiedzUsuń