02 września 2013

79) Michael Tonello, W pogoni za torebką

Która z nas nie marzy o tym, żeby wyglądać jak gwiazda filmowa, nosić ubrania od najlepszych projektantów, budzić podziw mężczyzn i innych kobiet?

Carrie Bradshaw z Seksu w wielkim mieście do szczęścia potrzebowała butów od Manolo Blahnika, diabeł ubierał się u Prady, natomiast Victoria Beckham, Sharon Stone czy Naomi Campbell potrafiły wydać fortunę na torebkę o wdzięcznej nazwie BIRKIN.

Torebka mrocznym przedmiotem pożądania?
 
Torebka, która kosztuje tyle co mały samochód? To szaleństwo!


Powyższy opis pochodzi z okładki książki. Nie jest to lektura tylko dla osób zainteresowanych modą, myślę, że każdy znajdzie w niej coś dla siebie. 

Jest to opowieść byłego makijażysty, który "rozwalił system" i potrafił sprzedać ok. 70 Birkinek swojej jednej klientce, co jest w zasadzie rzeczą prawie niemożliwą. Michael rzuca swoją pracę i postanawia przenieść się do Barcelony. Mężczyzna jest oczarowany miastem, jednak jego piękny sen o bogatym życiu pryska jak bańka mydlana w chwili gdy dowiaduje się, że jego praca nie ma racji istnienia. Załamany utratą pracy wpada w wir eBaya. Odkrywa, że ludzie bardzo interesują się zbieractwem ekskluzywnych przedmiotów, znanych na świecie marek i projektantów. 

Z czasem, mężczyzna staje się guru aukcyjnych złotek. Klienci często pytają go torebki Hermes. Stawia sobie cel, że te oto nieosiągalne ponoć torebki, zostaną przez niego kupione, a potem sprzedane na aukcjach. Wpada w wir Birkinek i jest oczarowany ich fenomenem i zadziwiony ogromną ceną.  

Cała historia Michaela wydaje się mało prawdopodobna, chyba z tej racji, że mówimy tu o bardzo wysokich cenach, wahających się w granicach od 20 tysięcy dolarów. I chociaż mówi się tu o zawrotnych sumach, to uśmiech nigdy nie schodzi z twarzy- przez bogate poczucie humoru autora. 

Najbardziej w tej książce zaintrygowała mnie formuła, w jaki sposób Michael zdobywa torebki. Poza tym, nic specjalnego. Lekka i przyjemna książka, ale spodziewałam się czegoś lepszego. 


***
Michael Tonello
W pogoni za torebką
Wydawnictwo Znak litera nova
Kraków 2013
Liczba stron: 304
Moja ocena książki: 4-/6

8 komentarzy:

  1. Nie specjalnie mam ochotę na tę książkę, aczkolwiek jeśli mi wpadnie w ręce, to chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nieee, to zdecydowanie nie jest książka dla mnie...

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam o tej książce, ale nie mam na nią ochoty.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakoś nie widzę w tej książce niczego ciekawego.

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja siostra czyta takie książki. Polecę jej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie lekkie lektury od czasu do czasu lubię poczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lekka, niezobowiązująca lektura. Czasem po takie właśnie sięgam w zależności od nastroju i potrzeby chwili:) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Raczej mnie nie ciągnie do tej książki. Nawet jeśli jest lekka :)

    OdpowiedzUsuń