05 września 2013

Na jesienny wieczór: RZYM

Ze smutkiem muszę przyznać, że w powietrzu czuć już jesień. Jest coraz chłodniej, wieje wiaterek a wieczory zaczynam spędzać w skarpetkach i pod kocem. Nie jest tak, że nie lubię jesieni, bo mimo powyższych wad, jesień uważam za piękną porę roku, która mieni się milionem barw. Robi się już ciemniej około godziny 19, więc powoli musimy zaprzestać wieczornych spacerów. Idealnym zamiennikiem będzie odpoczynek pod ciepłym kocem, z pyszną herbatą i odpowiednim serialem.

Już w sierpniu odkryłam serial, który bardzo mi się spodobał i wciągnął do tego stopnia, że nie mogłam się od niego oderwać. Serial nosi tytuł: Rzym.


Rzym jest to historyczny serial telewizyjny wyprodukowany przez telewizje BBC i HBO. Akcja serialu rozgrywa się u schyłku Republiki Rzymskiej i początku Cesarstwa Rzymskiego. Głównymi bohaterami są Lucjusz Vorenus i Tytus Pullo. Autorzy serialu skupili się na pokazaniu życia w ówczesnym Rzymie, zwyczajach i mentalności mieszkańców. Wydarzenia ogólnopolityczne pokazane są dość skrótowo, przez pryzmat bohaterów. Akcja dotyczy głównie losów dwóch rodzin oraz osób z tymi rodzinami związanych.

Uważam, że ten serial byłby świetnym materiałem na lekcję historii. 

















Bardzo polecam! Przede wszystkim osobom, które interesują się historią

7 komentarzy:

  1. Na taki historyczny film muszę mieć naprawdę ochotę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tego chyba jeszcze nie oglądałam, jak znajdę czas to to zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie martw się jesienią, ta pora roku jest wprost stworzona dla moli książkowych;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Historyczne filmy na histroie byłyby dobrym rozwiązaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałabym obejrzeć, ale na filmy ciągle brakuje mi czasu, niestety
    http://qltura.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam tego rodzaju filmy!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Oglądając te zdjęcia przypomniał mi się Ben Hur. Widziałam go w starej, tej pierwszej wersji, a niedawno obejrzałam też najnowszą, z 2011 roku :)

    OdpowiedzUsuń