29 października 2013

105) Megan Hart, Naga


Megan Hart to amerykańska autorka powieści romantycznych i erotycznych. Hart zainteresowała się pisaniem po przeczytaniu Ray Bradbury Homecoming. Poruszona tym dziełem, że przepisała jej własną wersję i zaczęła tworzyć historie. Potem autorka długo nie tworzyła nic. Po długiej przerwie Hart wznowiła pisanie w 1998 roku, publikując swoją pierwszą książkę w 2002 roku.

Hart ma dyplom z dziennikarstwa z Indiana University of Pennsylvania. Mieszka w Pensylwanii z dwójką dzieci i mężem. Inspiracje czerpie przede wszystkim z przeczytanych książek oraz z życia. 

Jest to moje pierwsze spotkanie z tą autorką i myślę, że jak najbardziej udane. "Naga" to powieść lekka, do czytania w łóżku, relaksacyjna i odprężająca. Bardzo mi się przyjemnie czytało, a fakt nagromadzonej tu erotyki niekoniecznie przeszkadzał, jak np. w ostatnio przeczytanym przeze mnie "Mistrzu" Katarzyny Michalak.  

Główną bohaterką tej powieści jest Olivia, młoda fotografka, która została okrutnie potraktowana przez życie. W ogóle nie radzi sobie w związkach partnerskich, nie jest w stanie utrzymać przy sobie faceta, a tym bardziej tworzyć z nim wspólnego życia. Kolejnym problemem jest fakt, że ciężko w ogóle kogoś interesującego znaleźć. Jej ostatni życiowy partner porzucił ją dla innego faceta. Biedaczka! Wiadomo, że wstrząsa to kobietą, ale kryje swoje uczucia i udaje, że całą tę sytuacje rozumie, a co więcej aprobuje. Podczas jednej z sesji zdjęciowych poznaje przystojnego Alexa. Mężczyzna tak piękny, że przyciąga do siebie nie tylko płeć piękną. Błyskotliwy, inteligenty i pewny siebie. To cechy, które uderzają w Olivię do tego stopnia, że ci młodzi ludzie postanawiają ze sobą zamieszkać. Ale hola, hola... Nie jest to zamieszkanie ze sobą, tak jak mieszka ze sobą zakochana w sobie para, ale na zasadach współlokator-współlokatorka. I cóż, metodą małych kroczków między nimi zaczyna iskrzyć. Jednak czy przekroczenie tej granicy przyniesie szczęście Olivii?  

"Naga" choć zaliczana jest do Czerwonej Serii, czyli literatury erotycznej nie ogranicza się tylko do scen seksu i namiętności. Owszem, znajdują się tu takie opisy, ale są one ukazane w sposób wręcz elektryzujący. Autorka porusza tutaj problemy homoseksualizmu, czy też adopcji, albo rasizmu. Są to bez wątpienia tematy trudne, różnie odbierane przez środowisko: akceptowane bądź nie.  Także za to przyznaję ogromny plus autorce, że połączyła erotykę z psychologią i udało się to jej na wysokim poziomie. Uważam nawet, że ta książka mogłaby stanowić poradnik dla innych, jak żyć i jak zachowywać się w społeczeństwie. 

Książka bardzo mi się podobała. Składam w stronę autorki niskie pokłony za stworzenie erotyku z wysublimowanym smakiem, a przede wszystkim bez zbędnych wulgaryzmów, które są nagminne w takiego typu literaturze. Język jakim włada Megan Hart jest przyjemny i prosty, a akcją, którą prowadzi nie jest do przewidzenia, wciąż zaskakuje czytelnika. 

Bez wątpienia będziecie zachwyceni i zadowoleni z tej pozycji książkowej. Polecam wszystkim kobietom, oczywiście pełnoletnim i wielbicielom literatury erotycznej. Książka jest warta poznania! Po tej lekturze poznacie prawdziwe emocje, którymi książka nagromadzona jest do szpiku. Ja mam nadzieję, że będę miała okazję poznać inne powieści tej autorki, bo jestem nią zachwycona!

***
Megan Hart
Naga
Wydawnictwo Czarna Owca
Czerwona Seria
Warszawa 2013
Liczba stron: 472 
Moja ocena książki: 6/6 

Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości księgarni dobreksiazki.pl 
Jeśli jesteś zainteresowana książką, kupisz ją TUTAJ .

4 komentarze:

  1. Świetna książka! Naga również i dla mnie była pierwszą tej autorki i jestem zachwycona! Na pewno sięgnę po kolejne jej tytuły! Tak jak napisałaś, to nie tylko sceny erotyczne, ale też szersze, równie ważne tło. Jeżeli znajdą się tutaj jeszcze nieprzekonani to ja również serdecznie polecam, czego upust także dałam na blogu! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam już na temat tej książki i coraz bardziej się do niej przekonuje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecę siostrze, bo lubi erotyczne;)

    OdpowiedzUsuń
  4. jeszcze nie czytałam, ale chętnie, chętnie..:)

    OdpowiedzUsuń