27 listopada 2013

121) Tadeusz Biedzki, Zabawka Boga


"Zawsze uczyłeś mnie, że jeśli człowiek czegoś bardzo pragnie i mądrze do tego zmierza, osiągnie nawet to, co wydaje się nieosiągalne."


Wystarczyła mi jedna noc, żeby poznać książkę autorstwa Tadeusza Biedzkiego, pt. "Zabawka Boga". Jedna noc, a w głowie kłębiło mi się milion myśli i refleksji. A dlaczego? Bo tematy wiary zawsze poruszają, każą nam na chwilę przystanąć i pomyśleć. 
Zabawka Boga [Tadeusz Biedzki]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE
 
Książka rozpoczyna się od listu. List został wysłany z Etiopii od starego znajomego do autora. Z treści tego listu, autor dowiaduje się o skarbie, który to jego kolega odkrył. Andrzej proponuje Biedzkiemu tajemniczą podróż, która wiedzie przez wieki historii wielu osób, ale również może zagwarantować przełom w nauce! Autor nie waha się ani chwili i podejmuje ryzyko. Razem z żoną Wandą wyruszają w podróż, którą Andrzej dla nich przygotował. Podążając za jego radami i wskazówkami autor musi przebyć drogę z Jerozolimy aż do Efezu. Podróż nie będzie taka łatwa jakby się to miało wydawać. Małżeństwo czeka wiele niespodzianek, wiele żalu i goryczy niepowodzeń.

Czytając "Zabawkę Boga" przenosimy się w czasie do Ziemi Świętej. Zagadka po zagadce... I już myślałam, że wiem o co tu chodzi, że przewidzę akcję, ale autor jest nieustępliwy i znowu pudło. Od samego początku nic nie jest oczywiste. A kiedy nagle ze współczesności przenosimy się do 36 r. n.e., spotykamy Miriam i Jana, z którymi idziemy dalej. Takich przeskoków w czasie jest tu kilka, aż w końcu dotrzemy do tajemniczego pudełeczka z drewna...

Podczas podróży towarzyszą nam piękne fotografie, mapy i ryciny, które przedstawiają nam miejsca w których to autor był. Są one ciekawym załącznikiem do całej opowieści, ponieważ łatwiej jest nam sobie wszystko wyobrazić i poukładać. 

Podróż w czasie, którą funduje nam autor jest fascynująca i nieziemska. Nie można tu narzekać na brak tempa akcji, bo non stop coś się tutaj dzieje. I we wszystko uwierzyłabym, gdyby nie fakt, że książka jest połączeniem fikcji z prawdą literacką. To wszystko było jedynie złudzeniem. Mimo wszystko jednak bardzo emocjonującym. 

Polecam Wam serdecznie książkę, która zabierze Was w podróż, która zostawi ślad w waszej duszy!

***
Tadeusz Biedzki
Zabawka Boga
Wydawnictwo Bernardinum
Liczba stron: 328
Moja ocena książki: 6/6

Recenzja bierze udział w wyzwaniu: Polacy nie gęsi, czyli czytajmy polską literaturę II

8 komentarzy:

  1. Cieszę się, że dałaś taką wysoką ocenę, gdyż czekam właśnie na tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Już słyszałam o tej książce, i mam ogromną chęć ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialna! :D
    Nie mogę się doczekać, kiedy sama ją przeczytam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Polecam, bo mi również przypadła do gustu (u mnie też jest recenzja) :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie książki, które pochłaniają czytelnika bez reszty. Ta widać do takich należy. Szczerze zazdroszczę Ci lektury i mam nadzieję, że kiedyś trafi w moje ręce. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałam przyjemność spotkać autora na targach w Krakowie i po tym spotkaniu, nawet gdybym nie była przekonana do książki, to i tak chciałabym ją przeczytać. :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Może kiedyś uda mi się ją przeczytać:)

    OdpowiedzUsuń