13 maja 2014

Jakim jestem czytelnikiem?



Cześć wszystkim!
Na pewno zauważyliście, że na blogach książkowych zaczęły pojawiać się długie elaboraty na temat czytelnictwa. Wszystko to za sprawą zabawy o nazwie "Jakim jestem czytelnikiem?". Mnie również to nie ominęło. Zostałam nominowana do zabawy przez Recenzencki, za co bardzo dziękuję. Postaram się Wam troszkę przybliżyć moją osobę w tym wpisie. Mam nadzieję, że nie będziecie się nudzili. Zapraszam.

Jakim jestem czytelnikiem?

  1. Na potęgę kupuję nowe książki! Co prawda od dwóch, trzech miesięcy troszkę się uspokoiłam, ale jeśli nie kupię choć jednej książki w miesiącu to jestem chora! Wolę wydać ostatnie 50 zł na książki niż na nowe ciuchy. Cieszę się, że udało mi się nawiązać współpracę z kilkoma wydawnictwami, które dostarczają mi ciekawych pozycji książkowych. Z tego miejsca, z całego serca dziękuję!
  2. W swojej biblioteczce posiadam około 350 książek! Jakiś czas temu nagrałam krótki filmik, w którym pokazałam Wam swoją biblioteczkę. Jeśli jeszcze nie widzieliście, kliknijcie T U T A J!
  3. Czytam codziennie. Nie ma dnia bez książki, nawet jeśli uda mi się przeczytać tylko kilka stron.
  4. Moim ulubionym miejscem do czytania jest moje łóżko. Koniecznie musi być wtedy cicho. Zawsze mam przy sobie coś do picia (kawę lub herbatę) i zapalam ulubioną świeczkę. Najczęściej czytam wieczorami.
  5. Wącham książki! Wydaje mi się, że duża część z nas to robi :) Najpiękniej pachną te świeżutkie z drukarni.
  6. Jeśli jakaś książka bardzo mnie wciągnie, to czytam aż ją skończę. Zdarzyło mi się już kilkakrotnie zarwać nockę przez obsesyjne czytanie.
  7. Bardzo rzadko bywam w bibliotece. No cóż, przyznaję się. Wszystko to za sprawą wyżej wspomnianych współprac recenzenckich.
  8. Moim ulubionym gatunkiem czytelniczym są powieści obyczajowe.
  9. Nie lubię dwa razy czytać tej samej książki.
  10. Kiedy czytam, zdarza mi się śmiać w głos, albo płakać :)
  11. Jestem wielką miłośniczką książek w twardej oprawie! Uwielbiam takie wydania. Na szóstkę z plusem zasługuje Wydawnictwo MG, które robi cudowne oprawy!
  12. Czytam zarówno książki papierowe, jak i ebooki. Chociaż nie mam Kindla, radzę sobie na swoim tablecie. Audibooków słucham bardzo rzadko. Zdarzyło mi się to może trzy razy w życiu.
  13. Uwielbiam dyskutować z innymi na temat przeczytanej książki.
  14. Moja prawdziwa miłość do czytania zrodziła się w podstawówce. Nie stało się to za sprawą pani polonistki, a Harleqinów. Kupowała je moja mama jako dodatek do jakiejś gazety. Starała się je przed nami ukrywać, ale niestety to się jej nie udawało :)
  15. Wiem, że zaraz spłyną tu na mnie gromy, ale ja lubię zaznaczać w książkach swoje ulubione cytaty, albo tytuły piosenek i książek. Dlatego też: zaginam rogi, zaznaczam kolorowym pisakiem, albo naklejką. 
To chyba byłoby na tyle. Ciekawa jestem Waszego zdania na temat tego jakimi jesteście czytelnikami. Do zabawy nominuję: Książkową fantazję oraz Zapatrzona w książki.

Wszystkich serdecznie pozdrawiam!

14 komentarzy:

  1. Ja też uwielbiam książki w twardych oprawach i jak jakiejś nie kupię chociaż 1 w miesiącu to jestem chora :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydawnictwo MG ma rzeczywiście książki w pięknych, twardych oprawach. Fajn zabawa, ostatnio króluje na blogach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie MG oczarowuje nie tylko oprawami, ale również wydawaniem wznowień klasyki. Współpraca recenzencka z MG była moim marzeniem i w końcu się ziściło :) Mamy wiele wspólnego, również czytam codziennie, choćby tylko ociupinkę, również w łóżku, z czymś do picia i ze świeczuszką (najlepiej zapachową!). Pozdrawiam i uciekam oglądać filmik z Twoich zbiorów :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jesteś świetnym czytelnikiem ;]

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie to opisałaś, a łóżko to cudowne miejsce do czytania! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za nominację, dawno nie brałam udziału w żądnej zabawie z braku czasu, ale tej nie odpuszczę, w najbliższym dniach postaram się napisać coś o sobie :) W przeciwieństwie do ciebie jest uzależniona od korzystania z bibliotek mimo współpraca z Wydawnictwami, ale więcej napiszę w poście, także wyglądaj :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Cieszę się, że zgodziłaś się na udział w zabawie i w takim razie czekam :)

      Usuń
  7. Ja też lubię czytać na łóżku, w ciszy, nie przepadam za audiobookami, a Harlequiny też lubiłam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Również choruję na zakupoholizm książkowy i w każdym miesiącu muszę, dosłownie musze kupić jakiś nowy tytuł ;) Nie ważne, że będzie on leżał nie wiadomo jak długo, ale wazne że będzie, że będę mogła podejśc i pooglądać, pogłaskać ;)
    I również mam słabość do twardej oprawy :) Zaraz obejrzę filmik z Twoimi zbiorami :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Gromów nie będzie, ale przyznam, że ja mam zupełnie odwrotnie - nienawidzę, kiedy ktoś pisze po książce czy zagina rogi lub grzbiet. W moich egzemplarzach jest to wręcz karalne! ;-) Również bardzo lubię powieści obyczajowe i z reguły nie czytam książek kilkukrotnie (wyjątkiem są "Kamienie na szaniec", "Chłopcy z Placu Broni", "Dzieci z Bullerbyn" i kilka bajek).

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję za nominację ;) W wolnej chwili coś naskrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jesteś bardzo podobnym czytelnikiem do mnie :)
    Również bardzo lubię obyczajowe książki :)
    I też przez współprace jestem rzadkim gościem w bibliotece, no cóż.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ostatnimi czasu wiele czasu spędzam przeszukując Internet i czytając najciekawsze blogi z recenzjami. Nie zawsze stać mnie na nowe książki, więc też często czytam na tablecie. Moja "obsesja" także zaczęła się od harequinów i romansideł, jednak z czasem zakochałam się w powieściach obyczajowych czy sensacjach. Jednak nie zawsze preferuje czytanie w łóżku, tylko wieczorami. Jak jest ładna pogoda, wole wyjść na działkę i na prowizorycznym jeszcze tarasie przysiąść na ławeczce i rozkoszować się powieścią w otoczeniu wielobarwnych kwiatów, które specjalnie na tą okazję zasadziłam. Moim ulubionym sklepem jest Empik i sklep online, gdzie niektóre premiery książek można zamawiać trochę szybciej i trochę taniej. Mam sporo czasu na czytanie. Lubie różne gatunki i powoli zaczynam się zastanawiać czy nie zacząć pisać recenzji. Ale co z tego wyjdzie to się jeszcze okaże :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń