16 czerwca 2014

177) Pierre Lemaitre, Ofiara

















Ofiara [Pierre Lemaitre]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE


Pierre Lemaitre urodził się w Paryżu. Jest francuskim pisarzem i scenarzystą, a ponadto mistrzem kryminału! Debiutował w 2006 r. Jego powieści zdobyły wiele nagród, m.in. Prix du polar europeen za europejski kryminał roku 2010, CWA International Dagger 2013, Nagrodę Goncourtów 2013. Wydawnictwo Muza wydało już kilka książek autora: "Ślubna suknia", "Zakładnik" i pierwszą książkę o inspektorze Verhoevenie pt. "Alex".

Kryminał pt. "Ofiara" to jedna z lepszych książek jaką miałam okazję przeczytać. Wszystko za sprawą niesamowicie inteligentnego i charyzmatycznego inspektora Camille'a Verhoevena. I choć inspektor paryskiej policji to niski i niezbyt urodziwy mężczyzna, to wywarł na mnie niesamowite wrażenie, swoją bystrością i mądrością. Cała historia rozpoczyna się normalnie, jak zawsze... Zwykły poranek, szykowanie się do pracy. Jednak o godz. 10:00 życie Anny Forestier i Camilla zmieni się o 180 stopni. Anna wchodzi do centrum handlowego, a potem kieruje się do toalety, gdzie niechcący trafia na uzbrojonych mężczyzn, którzy właśnie rozpoczynają skok na jubilera. Ona, nieszczęsna ofiara, pada pod ostrzałem mosseberga 500, kaliber 12. Niczemu winna kobieta... po prostu znalazła się w niewłaściwym miejscu o niewłaściwym czasie. Gdyby Annie nie rozlało się w torebce to nieszczęsne pióro, nie musiałaby wchodzić do tej łazienki. Nie musiałaby patrzeć prosto w oczy bandytom. Jednak stało się! Złodzieje stają się bezlitosnymi katami, którzy próbują zabić bezbronną kobietę: najpierw strzelając do niej, a później brutalnie bijąc. Nie wiadomo w jaki sposób, ale Anna wychodzi z opresji żywa, a sprawą zaczyna zajmować się nikt inny jak Camille Verhoeven.

Powieść jest pełna emocji, pełna niedomówień i zagadek. Z każdą stroną coraz więcej jest niewiadomych i nigdy nie wiadomo, co za chwilę może się wydarzyć. Postacie są niezwykle skonstruowane o wyrazistych osobowościach, co ułatwia lepsze poznanie ich czynów, a przede wszystkim zrozumienie. "Ofiara" jest dokładnie przemyślaną książką, gdzie sami możemy wczuć się w rolę komisarza, co jest wręcz fascynujące. Jednak po chwili dostajemy pstryczek w nos od autora, który nam uświadamia, że komisarze z nas żadni, bo oto pominęliśmy masę ważnych szczegółów, istotnych dla sprawy. I kiedy wydaje się nam, że zagadka jest bliska rozwiązania, dochodzą kolejne poszlaki i dowody, a przede wszystkim dowiadujesz się, że wrogowie z przeszłości nigdy nie zapominają...

Powieść przeczytałam w kilka godzin, co udowadnia tylko, że książka jest wciągająca i niesamowicie ciekawa! Jeśli lubicie nietuzinkowe kryminały, z nutką sensacji i thrilleru- koniecznie sięgnijcie po "Ofiarę" Pierre'a Lemaitre'a.

Pierre Lemaitre, Ofiara, Wydawnictwo MUZA SA, s. 352.

13 komentarzy:

  1. Koniecznie muszę przeczytać! Czytałam książkę ,,Alex" tego autora i byłam zachwycona ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja z kolei czytałam "Suknię ślubną" i również byłam zachwycona, więc na pewno "Ofiarę" przeczytam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam i będę czytać "Alex", jak się spodoba to na pewno i po "Ofiarę" sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Już kolejna dobra recenzja kolejnej książki tego pisarza.
    Jak widze warto sie nim zainteresować.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam Alex i mi się podobała. Może skuszę się też na Ofiarę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Twoja recenzja tej książki sprawiła, że nabrałam na nią apetytu. No i jeszcze ta okładka... dziękuję za polecenie :)
    http://zakurzone-stronice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie bym przeczytała :)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam już u siebie tą książkę i będę czytała ją już wkrótce :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Po książce "W pułapce" polubiłem kryminały. Myślę, że ten również by mnie się spodobał ;) Dziękuję za recenzję.
    Jeżeli interesuję Cie książka przeczytana przeze mnie zapraszam po recenzję ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Proszę o kontakt na info@sztukater.pl .
    Pozdrawiam,
    Kamila Graczyk
    Redaktor Naczelna Sztukater.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Ach jak się cieszę, że piszesz, że to jedna z lepszych książek książek jaką czytałaś, bo również mam ją w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ta książka jak najbardziej jest dla mnie! Musze ją przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałam jego "Suknie ślubną" i bardzo mi się podobał styl autora, taki nietuzinkowy. Po tę też pewnie kiedyś w końcu sięgnę, bo chcę poznać inne jego dzieła.

    OdpowiedzUsuń