08 czerwca 2014

Niedziela na kanapie: Spacer po linie (2005)


Już dawno nie proponowałam Wam żadnego filmu z cyklu "Niedziela na kanapie". Kilka dni temu miałam przyjemność obejrzeć świetny film, o którym od razu pomyślałam, że powinien znaleźć się właśnie tutaj. Mianowicie, mam tu na myśli Spacer po linie z 2005 roku w reżyserii Jamesa Mangolda. 

Film przybliża nam historię znanego na całym świecie Johnny'ego Casha, jego muzyczne osiągnięcia, walkę z narkotykami, ale również bitwę o miłość jego życia. Cash debiutował w latach 50., kiedy to związał się z wytwórnią muzyczną Sun Records w Memphis. To właśnie mniej więcej w tym samym czasie powstały jego największe przeboje takie jak: Folsom Prison Blues i Walk The Line. Od tytułu drugiej piosenek, reżyser zaczerpnął tytuł filmu. Film Spacer po linie opowiada dramatyczną historię Johnny'ego, którego przygniotła sława i popularność. Nie brakuje tu wątków z życia prywatnego artysty, ani wątków romansu z June Cartner. Johnny i June w końcu pobrali się i żyli ze sobą aż do śmierci. Wydali wspólnie kilka albumów muzycznych. I choć wydawać by się mogło, że historia ma happy end, to mimo to, przez góry i doliny bohaterowie do niego dochodzili. Zachęcam do obejrzenia. W szczególności fanów muzyki country i rock and rolla.

W rolę Johnny'ego Casha wcielił się Joaquin Phoenix, a w rolę June Carter- Reese Witherspoon.

Film Spacer po linie otrzymał następujące nagrody:
  • 2006 r. - Oskar za... najlepszą aktorkę pierwszoplanową (Reese Witherspoon).
  • 2006 r. - Złoty Glob w kategorii najlepszy musical.
  • 2006 r. - Złoty Glob w kategorii najlepsza aktorka w musicalu (Reese Witherspoon).
  • 2006 r. - Złoty Glob w kategorii najlepszy aktor w musicalu (Joaquin Phoenix).
  •  
Dla przypomnienia jedna z oryginalnych piosenek Johnny'ego Casha:


Kilka fotosów z filmu Spacer po linie:




A na koniec oryginalne zdjęcie Casha i Carter:


Mam nadzieję, że zachęciłam Was do obejrzenia tej ciekawej muzycznej biografii Johnny'ego Casha i June Carter! Życzę Wam słonecznej i miłej niedzieli.

9 komentarzy:

  1. Już dawno miałam obejrzeć ten film, nie wiem na co czekam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie film nie powalił na kolana.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądałam także niedawno. ;) Jestem pod wrażeniem samego filmu i gry aktorskiej, bardzo mi się podobał. Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam o nim, ale może nadrobię w wakacje;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oglądałam film i podobał mnie się :)
    Pozdrawiam serdecznie :*:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie słyszałam o tym filmie, ale obejrzę na pewno! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oglądałam jakiś czas temu, wywarł na mnie wrażenie.Dużym plusem jest to, że aktorzy zdecydowali się zaśpiewać. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oglądałam kilka lat temu:) Dzięki temu filmowi zwróciłam swe oczy (czy też uszy, jak kto woli) ku muzyce Johnny'ego Casha i towarzyszy mi ona do dziś:)

    OdpowiedzUsuń