13 lipca 2014

188) Sophie Lutz, Niewidoczne dla oczu. Przejmujące świadectwo o miłości ukrytej







Sophie Lutz to mama czwórki dzieci, w tym głęboko upośledzonej Philippine. Jest autorką książki pt. "Filipina, siła kruchego życia". Lutz pisze o swojej trudnej codzienności, o zwątpieniu, o kryzysie wiary i o oparciu jakie daje jej Bóg. Autorka zaprasza czytelnika do swojego świata, w którym panują wiara, miłość i nadzieja.

Sophie Lutz jest matką dwunastoletniej Philippine, dotkniętej głębokim upośledzeniem. Dziewczynka jest całkowicie uwięziona w swoim ciele i całkowicie zależna od swoich rodziców. Philippine siedzi na specjalnym siedzisku, nie chodzi i nie potrafi zrobić niczego samodzielnie, nie mówi i nie rozumie tego, co się do niej mówi, nie widzi i słabo słyszy. Autorka -Sophie Lutz zdecydowała się wydać powyższą książkę, dlatego, że ma świadomość, że wiele rodzin boleśnie doświadcza choroby i niepełnosprawności. Autorka zdaje sobie sprawę, że podobnie tak jak i jej rodzina, inne też potrzebują zrozumienia. Wie, jak ciężkie jest zmaganie się z poczuciem winy, zmęczeniem, bezsilnością i trudami życia. Z drugiej strony, Sophie Lutz chce nas wszystkich uświadomić, że cokolwiek z tego, co się ma, jest darem.

Książka stanowi jakby pamiętnik, albo zwykły zeszyt myśli, które to autorka spisuje. Są to czasami bardzo krótkie myśli, czy opowiadania. Jest to przejmujące świadectwo normalnego życia rodziny, która stara się nie zauważać ułomności dziewczynki. To historia rodziców, którzy dbają o każdego członka rodziny, którzy kochają i powierzają swoje życie Bogu. Dodatkowo, jest to historia trójki braci, synów Sophie. Jest to piękna i poruszająca historia ich wzajemnej miłości- miłości braterskiej. Ta krótka książeczka chwyta za serce! Z każdego słowa wypływa szczerość i prawda, ale również nadzieja i miłość. "Niewidoczne dla oczu" to piękna historia o macierzyństwie, o domowym ognisku, o cudownym wyznaniu wiary, o akceptacji. Książka uczy! Uczy jak żyć.

Sophie Lutz, Niewidoczne dla oczu. Przejmujące świadectwo o miłości ukrytej, Wydawnictwo Święty Wojciech, Poznań 2014, s. 192.

10 komentarzy:

  1. Czytałam o niej na jakimś innym blogu i mam na nią wielką ochotę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie kiedyś poznam :))

    OdpowiedzUsuń
  3. To na pewno wartościowa lektura, ale zarazem smutna:(

    OdpowiedzUsuń
  4. Trudna lektura. Rozejrzę się za nią nieco później...

    OdpowiedzUsuń
  5. Niezbyt mnie porusza wewnętrznie ta książka.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam i ogromnie poruszyła mnie ta książka...

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jestem przekonana, czy to książka odpowiednia na lato, ale tematyka jak najbardziej mi odpowiada :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba muszę ją przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pisałam komentarz, ale albo niechcący się wylogowałam, zamiast zatwierdzić, albo trafił do spamu...
    Czytałam ostatnio dwie podobne książki:
    - "Ślady małych stóp na piasku" - Anne-Dauphine Julliand
    - "Światło i cień. Migawki z życia Sofie" - Gizela Hinsberger
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń