26 kwietnia 2016

Jessica Sorensen, OCALENIE CALLIE I KAYDENA


Czasem najlepsze rzeczy to te niezaplanowane; decyzje podjęte pod wpływem chwili.
Drugi tom znakomicie przyjętej serii dla dziewczyn, kobietek i kobiet. Tak jak w przypadku pierwszej części, tak i tym razem czytałam z wypiekami na twarzy, starając się zrozumieć zachowania niektórych bohaterów, a zaraz współczuć im. "Ocalenie Callie i Kaydena" to poruszająca historia młodych ludzi, których wciąż dogania przeszłość...


327.

Po przeczytaniu "Przypadków Callie i Kaydena" prawie płakałam, dowiadując się, że na kolejną część będę musiała jeszcze trochę poczekać. Kiedy otrzymałam możliwość zapoznania się z drugim tomem, długo nie zwlekałam i nie potrafiłam rozkoszować się lekturą. Po prostu jak najszybciej musiałam dowiedzieć się, jak wydarzenia z pierwszego tomu rozwiną się dalej. Zakończenie "Przypadków" wbiło mnie w fotel, więc tym bardziej nie mogłam zwlekać. Oczywiście nie byłam rozczarowana lekturą. Otrzymałam fantastyczną dawkę emocji, przez które nie mogłam spokojnie spać.

Callie nie potrafi wymazać z pamięci pewnego obrazu, a mianowicie widoku Kaydena w kałuży krwi. Oczekuje na jakiekolwiek informacje od lekarzy, ale rodzina jej ukochanego odpycha ją od całej tej sprawy. Jednak dziewczyna się nie poddaje i stara się wymyślić sposób jak dotrzeć do Kaydena. W tym samym czasie nasz bohater toczy walkę z samym sobą. Nie wie czy potrafi odciąć się od Callie, z drugiej strony rozważając, że to byłoby najlepsze rozwiązanie dla niej. Kiedy nareszcie się spotykają, ustalają, że muszą wzajemnie się ocalić. Nie będzie to jednak proste, bo cały świat jest przeciwko nim.

Najbardziej w lekturze podobały mi się kreacje bohaterów. Oczywiście nie chcę rozwodzić się na temat tytułowych bohaterów, bo o tym pisałam już w pierwszej części, ale szczególnie chcę zwrócić uwagę na Luka i Setha, najlepszych przyjaciół naszej pary. Jako przyjaciele sprawdzają się oni perfekcyjnie. Każdy chciałby mieć obok siebie kogoś takiego. Każda kolejna strona wnosi nowe, ciekawe informacje na temat bohaterów, a to dobrze, ponieważ z tego co się orientuję, kolejne tomy będą dotyczyły przyjaciół Callie i Kaydena. Podsumowując, autorka stworzyła ciekawe postacie, bardzo realne, mające swoje wady i zalety.

"Ocalenie Callie i Kaydena" jest książką, która potrafi wzruszyć, a wrażliwe osoby zmusić do łez i do głębokiej refleksji. Powieść pochłania czytelnika od pierwszej strony. Jest emocjonującą historią dwojga nastolatków, którzy zmagają się ze swoimi problemami, a nie jest to zwykły trądzik, czy może zerwanie z chłopakiem. Są to poważne problemy, z którymi nie każdy mógłby sobie poradzić. Cóż tu więcej pisać, to po prostu trzeba przeczytać, do czego serdecznie Was zachęcam.

Jessica Sorensen, Ocalenie Callie i Kaydena, Wydawnictwo Zysk i S-ka, s. 384.

5 komentarzy:

  1. Mnie "Przypadkie..." utkwiły głęboko w pamięci. Książka powaliła mnie na kolana i podobnie było z kolejną częścią. Trzeba przyznać, że ma w sobie coś niesamowitego. Czekam na kolejne części. Mam nadzieję, że niedługo będzie można przeczytać dalsze losy Callie i Kaydena. Wpadnij do mnie. Może trafisz na coś w swoim guście ;)

    Pozdrawiam serdecznie
    www.nalogowy-ksiazkoholik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Swego czasu był wielki boom na tę serię, nawet miałam się skusić, ale jakoś do tej pory mi się nie udało. Na razie mam inne książki w kolejce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam pierwszy tom i drugi. Niestety ,,ocalenie" nie zrobiło już na mnie tak wielkiego wrażenia jak ,,przypadki" niemniej jednak czekam na dalsze lody bohaterów, mam nadzieję, ze zostaną wydane w Polsce.
    Pozdrawiam Justyna z książko, miłości moja

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ jestem zła, że od razu nie sięgnęłam za pierwszy tom!
    No ale... nic straconego! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam o tej serii, ale jeszcze jej nie miałam okazji czytać :)

    OdpowiedzUsuń