14 sierpnia 2016

Huntley Fitzpatrick, MOJE ŻYCIE OBOK


Powieść dla młodzieży, ale nie tylko, o rodzinie, o tym jak ważna jest jej rola w naszym życiu. Huntley Fitzpatrick ukazała słodką, albo również tę gorzką stronę rodziny. Świetna książka. Zaczyna się sielankowo, ale kończy niezwykle intrygująco. Warto po nią sięgnąć.


336.

                  
Autorka powieści
"Moje życie obok"
 Huntley Fitzpatrick
Jak zauważyliście, lubię czytać powieści młodzieżowe. Z wielką ciekawością i niecierpliwością oczekiwałam na tę pozycję. Zachęcały mnie również pozytywne opinie innych blogerek książkowych i również rekomendacja Publisher Weekly. Powieść "Moje życie obok" zaliczana jest często do gatunku New Adult, ale według mnie niekoniecznie wpisuje się w ten schemat. Faktycznie mamy tutaj miłość nastolatków, ale uważam, że autorka bardziej skupiła się na losach dwóch rodzin. Huntley Fitzapatrick postawiła naprzeciwko dwa domy i dwie rodziny, które różnią się od siebie niemal wszystkim. Rodzina Reed'ów składa się z trzech kobiet. W ich rodzinie liczy  się wyłącznie sukces. Dom prowadzony jest nienagannie i nie ma tutaj miejsca na błędy. Wszyscy mają zapełnione swoje kalendarze przeróżnymi czynnościami i zajęciami i wszystko musi "chodzić jak w zegarku". Matka dziewcząt zajmuje się swoją kampanią wyborczą, ale również młodszym facetem, zupełnie zapominając o swoich córkach. Trace i Samantha zdane są same na siebie. Dlatego też Trace wyjeżdża ze swoim chłopakiem i kontakt między siostrami jest bardzo słaby. Samantha zostaje sama w domu i jej jedynym zajęciem staje się obserwowanie sąsiadów czyli rodziny Garrettów. Sąsiedzi Samanthy stanowią przeciwieństwo jej rodziny. Po pierwsze są liczną rodziną, są biedniejsi, ale w ich domu panuje radość, miłość i wzajemny szacunek. Kiedy podczas jednego z wieczorów bohaterka i narratorka zarazem, obserwuje swoich sąsiadów, niespodziewanie w jej oknie pojawia się Jase Garrett. Ich pierwsze spotkanie, ich pierwsza rozmowa będzie miała wpływ na ich dalsze losy, bo otóż od tego momentu ich znajomość nabierze rozpędu. Pośród różnic zrodzi się piękne uczucie.

Oczywiście cechą New Adult jest jakaś tragedia. Tutaj również jej nie zabrakło, ale pojawiła się tak niespodziewanie, że czytelnik nie mógł się na to przygotować. Autorka uśpiła naszą czujność. Nie byłam w stanie uwierzyć, że autorka tak poplątała drogi naszych bohaterów. Huntley Fitzpatrick w swojej powieści poruszyła problemy współczesnych nastolatek. Sądziłam, że autorka skupi się na pierwszej miłości bohaterów, ale tutaj mieliśmy do czynienia z narkotykami, ze wstydem i kłamstwami, z problemem wyrwania się ze swojej rodziny, i również dokonania wyboru, czy prawda nas wyzwoli.

"Moje życie obok" to świetna lektura dla młodzieży, ale również dla dorosłych. To niezwykle inteligentna pozycja, która porusza poważne problemy i pokazuje jak ważne jest dokonywanie życiowych wyborów, i jakie to przynosi skutki. Jestem szczęśliwa, że mogłam przeczytać tak emocjonującą pozycję. Serdecznie chciałabym ją polecić wszystkim, którzy jeszcze do niej nie zajrzeli. Naprawdę warto spędzić wieczór z tak miłą lekturą.


Autor: Huntley Fitzpatrick
Tytuł: Moje życie obok
Cykl: -
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Data wydania: 27 czerwca 2016
Liczba stron: 450
Gatunek: powieść młodzieżowa
MOJA OCENA: 9/10

5 komentarzy:

  1. Całkiem lubię takie powieści, więc możliwe, że dam jej szansę, skoro tak polecasz.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię sięgać po powieści młodzieżowe pod warunkiem, że ich lektura wniesie coś mądrego w moje życie. "Moje życie obok" właśnie taką książką się wydaje. Chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też lubię książki młodzieżowe, ale muszą one być naprawdę dobre. Wcześniej o tej książce nie słyszałam, ale z chęcią przeczytam :)
    Pozdrawiam cieplutko,
    gabRysiek recenzuje

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię młodzieżówki, czasem potrafią być naprawdę dobre. Kojarzę okładkę i trochę opis, ale nigdy nie czytałam żadnych recenzji. Twoja jest pierwsza i zdecydowanie zachęca :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Również lubię młodzieżówki, zwłaszcza kiedy autor podnosi sam sobie poprzeczkę i nie tworzy oklepanej historyjki. Tutaj wydaje się, że książka jest naprawdę interesująca, będę miała na uwadze:)

    OdpowiedzUsuń