06 maja 2017

Agnieszka Lingas-Łoniewska, PIĘTNO MIDASA


Ostatnio nie mam czasu na czytanie. Postanowiłam, że małymi kroczkami wrócę do codziennego czytania i od razu wybrałam książkę Agnieszki Lingas-Łoniewskiej, którą kupiłam w ciemno. Autorka jeszcze nigdy mnie nie zawiodła. "Piętno Midasa" pochłonęłam w dwa dni, a ochota na czytanie powróciła momentalnie!
 

348.

Głównym bohaterem "Piętna Midasa" jest Jakub Rojalski. To niebezpieczny mężczyzna o dwóch twarzach, który skrywa niejedną mroczną tajemnicę. Jest samotny, bo takie życie wybrał. Podczas przyjęcia weselnego, gdzie pracuje jako fotograf, poznaje inspektor Karolinę Lindę, która jest szefową wydziału śledczego policji. Rojalski szybko zwraca uwagę na piękną kobietę, która jest przemęczona sprawą, którą prowadzi. Między Jakubem a Karoliną rodzi się uczucie, choć mężczyzna stara się je tłumić. Ponadto w życiu Kuby pojawia się inna kobieta. Jest to Anka, która pracuje w aptece. Jest sąsiadką Kuby. Nasz bohater co noc słyszy, że kobieta jest maltretowana przez swojego męża gangstera. Anka marzy o zemście na mężu, a pomóc może jej tylko tajemniczy Midas.

Powieść Agnieszki Lingas-Łoniewskiej to książka, która mnie zachwyciła. Autorka doskonale zbudowała napięcie, bo podczas czytania byłam zniecierpliwiona tym, co stanie się dalej. Dodatkowo cenię znakomite przygotowanie autorki do tej powieści, poprzez poznanie pracy policji. Te małe szczególiki nadały powieści kształt i charakter. Lingas-Łoniewska jest autorką wszechstronną, czyli nieobce są jej różne gatunki powieściowe. Zmierzyła się już chyba z każdym gatunkiem i w każdym udało się jej zabłysnąć. Tym razem "Piętno Midasa" określiłabym jako romans... sensacyjny? Wątek miłosny jest tutaj ważny, ale nie przytłacza całej powieści. Natomiast tło obyczajowe i sensacyjne jest rewelacyjnie rozbudowane. Czytając, skupiamy się przede wszystkim na postaci Jakuba. Autorka zbudowała jego portret psychologiczny w taki sposób, że mogliśmy zajrzeć w jego przeszłość, poczuć to, co czuje i przeżywać z nim każde wydarzenie. Jakub Rojalski to postać pełna sprzeczności, tajemnic i zagadek, co uczyniło go postacią niesamowitą i wyrazistą.

Postacie w powieści są przedstawione w sposób idealny. Mamy barwnych bohaterów, którzy budzą w nas różne emocje. Jednych kochamy, a drugich nienawidzimy. Tutaj zdecydowanie polubiłam tytułowego bohatera, który mnie zafascynował, a niestety najmniej polubiłam Ankę, której nie potrafiłam zrozumieć, choć starałam się bardzo. 

"Piętno Midasa" to powieść o ludziach i ich życiu, o miłości i nienawiści, o śmierci, o zabijaniu, ale również o nadziei i wierze. To historia, która ukazuje, że dla każdego z nas życie ma dobre zakończenie, tylko niewolno się poddawać. Należy o siebie walczyć do samego końca. Polecam serdecznie przeczytać tę książkę, bo to emocjonująca lektura.

Agnieszka Lingas-Łoniewska, Piętno Midasa, Wydawnictwo Novae Res, s. 360.

9 komentarzy:

  1. O tym, że książki pani Lingas-Łoniewskiej są bardzo emocjonujące, przekonałam się już jakiś czas temu, choć do tej pory przeczytałam tylko 3 jej książki to każda wycisnęła ze mnie łzy :) Tej nie miałam okazji jeszcze przeczytać, ale na pewno kiedyś po nią sięgnę, bo bardzo lubię odczuwać te niepowtarzalne emocje podczas czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio srodze zawiodłam się na jednej książce autorki, ale pewnie jeszcze wrócę do jej twórczości i będę miała na uwadze ten tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Do tej pory miałam okazję przeczytać dwie książki tej autorki i wspominam je w dużym sentymentem. Skoro tak dobrze oceniasz tę książkę, to wezmę ją pod uwagę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tej książki autorki akurat nie czytałam. Wiem jednak, że czytelnikom się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię książki autorki, chociaż zawiodła mnie trochę książką Boys from Hell, ale tej jeszcze nie czytałam i mimo to i tak nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie twórczość Lingas-Łoniewskiej nie przekonuje.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czuję się zaciekawiona, będę mieć na uwadze! ♥

    Obserwuję bloga i zapraszam do mnie. :)

    Pozdrawiam. ♥
    nie-oceniam-po-okladkach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapowiada się nawet ciekawie :D W ogóle to chciałabym w końcu zapoznać się z twórczością tej autorki :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam tej autorki jedynie ,,W szpilkach od Manolo".

    OdpowiedzUsuń