27 czerwca 2017

Estelle Maskame, CZY WSPOMINAŁAM, ŻE ZA TOBĄ TĘSKNIĘ?


Tak bardzo czekałam na ostatni tom serii DIMLY. Tak bardzo chciałam domknąć historię Eden i Tylera. Czasami gdy pokładam w czymś ogromną nadzieję, przeżywam rozczarowanie. I tak niestety było w przypadku tej powieści.

350.


O ile pierwszy tom serii mnie porwał, to przy kolejnych częściach zaczęłam się nudzić. Sądziłam, że trzecia część będzie swego rodzaju wisienką na torcie. Otrzymałam nijaką lekturę, z którą męczyłam się dobry miesiąc, ponieważ nie mogłam wciągnąć się w tę historię. Wiem, że książka zdobyła ogromne uznanie wśród czytelniczek, ale ja niestety nie mogę powielić ich zdania. 

Historia "Czy wspominałam, że za Tobą tęsknię?" rozpoczyna się równo rok od niezapomnianych wakacji w Nowym Jorku, od ostatniego spotkania Eden i Tylera. Rodzina nie zaakceptowała romansu przyrodniego rodzeństwa. Tyler znowu gdzieś znika, a Eden zostaje w samym centrum rodzinnego sporu. Ma ogromny żal do Tylera, że z tym wszystkim zostawił ją samą. Czuje się wytykana palcami, niechciana i samotna. Wyzbywa się wszelkich dobrych uczuć, aby ponownie nie zostać zranioną. I wtedy znowu pojawia się Tyler, i ponownie mąci w życiu Eden.

- Bo kiedy naprawdę na kimś ci zależy, to chcesz, żeby ten ktoś dobrze się czuł - odpowiadam. - Właśnie to robisz, kiedy kogoś kochasz.

Estelle Maskame  w trzeciej części serii skupiła się głównie na wybaczeniu i zrozumieniu swoich błędów. Niestety chciałabym powiedzieć, że nasi bohaterowie w końcu dojrzeli, ale tak nie jest. Mam wrażenie, że Eden to bezmyślna nastolatka, a Tyler to chłopak nieodpowiedzialny, który koniecznie musi wyjechać, aby stanąć na nogi, nie licząc się z niczym i nikim. Irytowałam się gdy Eden była taka niedojrzała, gdy nie potrafiła podjąć decyzji. Raz uważała, że jest zakochana, a raz wręcz nie nienawidziła Tylera.

To, co na pewno wyszło na plus to styl pisarski Estelle Maskame, który naprawdę się rozwinął. Widzę ogromną poprawę, ale zarówno dojrzałość literacką. Mam nadzieję, że wkrótce będę mogła poznać kolejne powieści młodej pisarki.

Podsumowując, "Czy wspominałam, że za Tobą tęsknię?" to najsłabsza część serii DIMLY. Mimo wszystko polecam wszystkim, którzy lubią czytać tego typu młodzieżówki. 

Estelle Maskame, Czy wspominałam, że za Tobą tęsknię?, Wydawnictwo Feeria Young, s. 364.

4 komentarze:

  1. Siostrze też chyba wydała się najsłabsza, ale ogólnie całą serię ocenia na plus.

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja mam całkowicie odmienne zdanie od Twojego. Według mnie trzeci tom, to najlepsza część całej serii. Mnie totalnie zachwycił.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja czytałam pierwszy tom i choć kupiłam dwa kolejne, to nie mam czasu na ich przeczytanie. Jestem ciekawa, czy podzielę kiedyś Twoje zdanie względem tego tomu ;)

    OdpowiedzUsuń