12 lipca 2014

187) Colleen Hoover, Hopeless




Wielką uwagę przywiązuję do okładek książek, wbrew powiedzeniu: "Nie oceniaj książki po okładce". W przypadku powieści książki "Hopeless" było podobnie. Najpierw zaintrygowała mnie subtelna i romantyczna okładka. Po przeczytaniu książki, nie pozostaje mi nic innego jak napisać, że jej zawartość idealnie współgra z oprawą, bo powieść jest delikatna, acz bardzo romantyczna, a tatuaż na ręku to zapowiedź wielu mocniejszych i dramatycznych scen z życia bohaterów. 

Główną bohaterką powieści "Hopeless" jest siedemnastoletnia Sky, wychowywana przez matkę zastępczą- Karen. Dziewczyna wiedzie na pozór spokojne życie, jednakże nie jest wychowywana jak typowa nastolatka. Sky uczy się w domu i nie może korzystać z żadnych urządzeń technicznych, dlatego też nie posiada telefonu komórkowego, czy też telewizora. Dziewczyna nie cieszy się dobrą opinią wśród rówieśników. Nazywana jest dziewczyną lekkich obyczajów, ze względu na dużą liczbę chłopców, których przyjmuje do swojego pokoju. Sky nie przejmuje się tymi złośliwościami, uważa nawet, że nie robi nic złego, ponieważ pozwala chłopcom jedynie na dotykanie jej, a o stosunku seksualnym nie ma nawet mowy. Zaskakujące jest to, że dziewczyna nic nie czuje, żadnych emocji, podniecenia, czy pragnienia, kiedy jest blisko z którymś z chłopców. Wszystko zmienia się za sprawą niejakiego Holdera, nieziemsko przystojnego chłopaka, który również nie cieszy się zbyt dobrą opinią. Kiedy ich drogi się krzyżują, życie obojga drastycznie się zmienia. Wychodzą przez lata skrywane tajemnice, a życie Sky zmienia się bezpowrotnie.

"Hopeless" jest cudowną powieścią, która bawi, ale również bardzo wzrusza. Jest tak interesująca, że nie da się od niej oderwać, bo na każdej kolejnej stronie dzieje się coś, co zaskakuje. Nic dziwnego, że czytając, wciąż miałam otwartą buzię ze zdumienia! Życie bohaterów było spokojne, uporządkowane i prostolinijne, a jednak życie lubi również płatać figle. I choć opisana historia miłosna dwójki nastolatków może okazać się typowym uczuciem, to ja zauważyłam w historii bohaterów coś więcej. To fascynująca i skomplikowana relacja, która polega na podjęciu bardzo ważnych decyzji życiowych, poświęceniu się i ogromnym zaufaniu, do drugiej osoby. To, według mnie, czyni tę historię piękną, poruszającą i oryginalną. Nie spodziewałam się, że ta książka tak mną zawładnie. Długo nie da się otrząsnąć po skończeniu lektury, a myśli krążą wokół Sky i Holdera.

Mam nadzieję, że powieść "Hopeless" przypadnie również i Wam do gustu. Autorka miała bardzo ciekawy, a przede wszystkim trafiony pomysł na fabułę. "Hopeless" to jedna z tych książek, do których kiedyś na pewno powrócę.

Colleen Hoover, Hopeless, Wydawnictwo Otwarte, Kraków 2014, s. 384.

Recenzja bierze udział w wyzwaniu: Czytamy powieści obyczajowe.

13 komentarzy:

  1. Już od dawna mam chęć na tę książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna książka. Tyle skrajnych emocji. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam podobnie - pierwsze, na co zwracam uwagę, to okładka :) O tej książce czytałam już tyyyyyle wspaniałych recenzji, że grzechem byłoby, gdybym jej nie przeczytała ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Okładka jest zawsze czynnikiem inicjującym zainteresowanie :) Ta jest w istocie magiczna. Szkoda tylko, że za jedną autorkę wzięły się dwa różne wydawnictwa :(

    Przy okazji zapraszam do mnie na książkowy konkurs: http://heaven-for-readers.blogspot.com/2014/07/richard-paul-evans-michael-vey-bunt_10.html - 5 książek do zgarnięcia dla jednej osoby (do wyboru z wielu!) :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Koniecznie muszę ją przeczytać!! :D
    Coś czuję, że się nie zawiodę!

    OdpowiedzUsuń
  6. Siostra bardzo chce ją przeczytać, ja może też skorzystam przy okazji.

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka raczej nie w moim typie, ale też czasem daję się przyciągnąć przez okładkę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Brzmi intrygująco. Może się skuszę...

    OdpowiedzUsuń
  9. Chciałabym przeczytać tą książkę, bardzo mnie zainteresowała :) Tylko nie wiem kiedy uda mi się ją zakupić :(

    OdpowiedzUsuń
  10. Wymieniłam się za tę książkę i jutro powinna u mnie być. Chyba od razu się za nią zabiorę, bo naprawdę nie mogę się doczekać!

    OdpowiedzUsuń
  11. Od dawna "chodzi" za mną ta książka. Chcę wreszcie poznać jej fenomen osobiście :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałaś może "Pułapka uczuć" tej autorki? Jestem bardzo ciekaw czy wyjdzie druga cześć przetłumaczona na jezyk Polski, ale nigdzie nie mogę znaleźć an ten temat informacji. Może wiesz coś o tym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć. Niedawno ściągnęłam sobie ebook "Pułapka uczuć", ale niestety nie przeczytałam jeszcze. Niestety nie mam też informacji na temat kolejnych części. Może warto napisać do Wydawnictwa, które zajmowało się wydaniem powieści? Pozdrawiam.

      Usuń