24 marca 2013

Niedziela na kanapie - GREASE (1978)

Grease- to już klasyka kina! Niechcący znowu sobie o nim przypomniałam i postanowiłam odświeżyć swoje dane i obejrzeć po raz pięćdziesiąty komediowy musical. 
Przede wszystkim w filmie urzekła mnie cudowna muzyka, stroje z późnych lat 70. oraz bez wątpienia John Travolta- wtedy jeszcze młody bóg nastolatek (ale chyba nie tylko nastolatek!).


W tym roku, 27 marca będziemy obchodzić już 35 rocznicę powstania tego filmu, dlatego warto jeszcze raz cofnąć się do tamtych lat i powspominać i bezwątpienia pośmiać się do łez.

Fabuła filmu nie jest skomplikowana i zawiła. Pewna dziewczyna, w tej roli Olivia Newton-John, przyjeżdża z rodziną z Australii do USA. Pierwszego dnia w nowej szkole zauważa, że uczęszcza do niej również jej wakacyjna miłość, czyli Danny (Travolta). Dziewczyna jest uradowana tym, że będzie miała obok siebie kogoś bliskiego w trudnych dla niej chwilach związanych z nowym miejscem zamieszkania. Jednak bardzo się myli! Danny okazuje się nie takim ideałem, za jakiego miała go Sandy. Zatem Sandy próbuje zostać jedną z Pink Ladies i znowu być dziewczyną idealną dziewczyną dla Zuko.

Poniżej można obejrzeć różne kadry z filmy. Podziwiać stroje i fryzury z lat 70., które do dzisiaj są inspiracją projektantów, muzyków i aktorów:





Jak wspomniałam już wyżej, to co uwielbiam w tym filmie to muzyka. A poniżej przedstawiam moje ulubione piosenki:

 
Grease -You're the one that I want


Grease - Summer night



Grease - We go together

A jak zmieniła się para głównych bohaterów Grease przez 35 lat? Oto małe porównanie:



Świetny film na nudną niedzielę! Polecam!

***
Grease
Gatunek: Musical, Komediowy
Produkcja: USA
Reżyseria: Randal Kleiser
Scenariusz: Bronte Woodard, Allan Carr
Czas trwania: 1 godz. 50 min.
Moja ocena filmu: 6/6

1 komentarz: