27 lipca 2013

Zabawy: 55 i Versatile Blogger

Korcia nominowała mnie do dwóch zabaw. Jak zwykle chętnie wezmę w nich udział :)

Dziesięć książek, które najbardziej mi się podobały:
1) Emily Giffin, Coś pożyczonego
2) Emily Giffin, Siedem lat później 
3) Emily Giffin, Pewnego dnia 
4) Katarzyna Grochola, Zielone drzwi
5) Agnieszka Lingas-Łoniewska, W szpilkach od Manolo
6) Balsam dla duszy zakochanej (może niedługo zrecenzuję :)
7) Thomas Blatt, Z popiołów Sobiboru
8) Tadeusz Borowski, Opowiadania 
9) Gustaw Herling-Grudziński, Inny świat (!!!) 
10) Eric-Emmanuel Schmitt, Oskar i pani Róża



Dziewięć książek, które mi się nie podobały:
1) Piotr Kołodziejczak, W kajdankach namiętności
2) Piotr Kołodziejczak, Kobieta niespodzianka
3) Krystyna Chiger, Dziewczynka w zielonym sweterku
4) Marcin Fabijański, Ogryzek Aureliusza
5) Juliusz Słowacki, Beniowski
6) Stefan Żeromski, Wierna rzeka
7) Jayne Castle, Po zmroku
8) Monika Szwaja, Nie dla mięczaków
9)  LaVyrle Spencer, Smak marzeń

Przy tym punkcie małe sprostowanie: Niekoniecznie są to książki, które mi się nie podobały! Są to pozycje, przez które ciężko było mi przejść, które czasami nudziły oraz takie, od których oczekiwałam czegoś więcej. Bardzo lubię, a nawet kocham czytać, dlatego miałam okropny problem z tym punktem i wypełniłam go na samym końcu... Książka jest dla mnie wycieczką w nieznane, więc dlaczego ma mi się nie podobać? :)

Osiem blogów, które najczęściej odwiedzam:
1) http://agnesscorpio.blogspot.com/ 
2) http://recenzje-kiti.blogspot.com/ 
3) http://sylwuch.blogspot.com/ 
4) http://korcimnieczytanie.blogspot.com/
5) http://subiektywnie-o-ksiazkach.blogspot.com/ 
6) http://www.zakurzonapolka.pl/ 
7) http://biblioteczkamagdalenardo.blogspot.com/ 
8) http://ksiazki-sardegny.blogspot.com/ 

Siedem książek, które chcę przeczytać:
1) Lew Tołstoj, Anna Karenina (!!!)
2) Anna Ficner-Ogonowska, Alibi na szczęście
3) Colin Campbell, Królowa
4) Amor Towles, Dobre wychowanie
5) Jodi Picoult, Dziewiętnaście minut
6) Wisława Szymborska, Błysk rewolwru
7)  Monika A. Oleksa, Ciemna strona miłości

Sześć powodów by sięgnąć po książkę:
1) bo świeci słońce
2) bo pada deszcz
3) bo mam ochotę
4) bo na półce się kurzy
5) bo mam wolny czas
6) bo ma pozytywne recenzje

Pięć powodów by nie sięgnąć po książkę:
1) bo mam gości
2) bo boli mnie głowa
3) bo jestem na imprezie
4) bo mam dużo pracy i nauki
5) bo oglądam mój ulubiony serial

Cztery miejsca, gdzie najlepiej się czyta:
1) łóżko
2) leżak
3) balkon
4) kanapa

Trzech autorów, na których książki czekasz zawsze za długo:
1) Magdalena Witkiewicz
2) Agnieszka Lingas-Łoniewska
3) Emily Giffin

Dwie dobre ekranizacje:
1) Skazani na Shawshank
2) Chłopiec w pasiastej piżamie


Siedem faktów dotyczących mojej osoby:
1. Nałogowo obgryzam paznokcie ! ;(
2. Potrafiłabym przespać cały dzień- jestem mega śpiochem.
3. Nie potrafię 'normalnie' funkcjonować bez porannej kawki z mlekiem.
4. Uwielbiam sporty wszelkiego rodzaju, choć trudno zmobilizować się do ćwiczeń.
5. Chipsy- to mój bezwzględny wróg!
6. Mam obsesję na punkcie świecidełek, tj. kolczyki, łańcuszki, bransoletki.
7.  Jestem totalną książkoholiczką!



Do zabawy nikogo nie będę nominować, ponieważ te blogi, które zawsze odwiedzam już gościły te zabawy, dlatego też nie chcę się powtarzać. Mam nadzieję, że przez ten wpis, każdy z moich czytelników i obserwatorów, mógł zaczerpnąć więcej informacji na mój temat.
Pozdrawiam i zapraszam do klikania 'lubię to' :-)
      
PS. Przypominam, że niedługo kończy się lipiec, a to wiąże się z podsumowaniem mojego autorskiego wyzwania czytelniczego: 

10 komentarzy:

  1. "Beniowski" i "Wierna rzeka" to dwie z wielu moich ukochanych książek. Rozumiem jednak, że nie wszyscy się kochają w romantykach i pozytywistach. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej, naprawdę Dziewczynka w zielonym sweterku Ci się nie podobała? Niedawno skończyłam ją czytać...

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję, że dałaś się zaprosić do zabawy i jestem pod wrażeniem szybkości z jaką udzieliłaś odpowiedzi. Mamy kilka podobnych typów:) "Inny świat" też mi się bardzo podobał, ale wiele książek zrobiło na mnie spore wrażenie, więc ciężko mi było się ograniczyć do tych dziesięciu. Za to "Zielone drzwi" były dla mnie ogromnym zaskoczeniem, bo nie spodziewałam się tak mądrej lektury.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja bym nie potrafiła wskazać nawet 10 książek, które najbardziej mi się podobały. Taki wybór jest bardzo trudny. Fajna zabawa.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiem, jak może nie podobać się "Wierna rzeka". To moja ulubiona książka Żeromskiego, pisałam z niej nawet pracę roczną na studiach. Za to nie mogłam przejść książki "Inny świat". "Opowiadań" Borowskiego też raczej nie zaliczyłabym do ulubionych ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kolejna zabawa widzę :) Ciekawe odpowiedzi :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Też mam w planach Annę Kareninę, ale jakoś nie mogę się za nią zabrać.

    OdpowiedzUsuń
  8. "Anna Karenina" nie czytałam, ale oglądałam obie wersje filmu. Obie bardzo ładnie zekranizowane, jeśli mówić pod kątem tworzenia filmów, nie analogii do treści. Choć pewnie, jak w większości ekranizacji okazało by się, że są różnice:)

    Przy okazji: Na moim blogu w dniu dzisiejszym o skarbie w sercu, myślę więc, że może któregoś z czytelników tego bloga też zaciekawię. Cały blog jest polemiką z filmami - wierszem pisany, zapraszam

    OdpowiedzUsuń