07 października 2013

92) Izabella Frączyk, Dziś jak kiedyś


Ciepła, wciągająca i zabawna powieść Izabelli Frączek, to coś czego Ci potrzeba w ten idealny jesienny wieczór. Usiądź wygodnie w fotelu, owiń się kocem i daj się zaczarować magii Bąszynka.

Główną bohaterką powieści „Dziś jak kiedyś” jest Aleksandra Maciejewska, która dostała porządnego kopniaka od życia. Straciła pracę, rozwiodła się z mężem w efekcie czego trafiła na wieś, gdzie nie ma prywatnego życia. W Bąszynku dostała nową pracę. Miała tutaj prowadzić piękną winiarnię. Niestety życie często lubi płatać nam figle... Na miejscu okazuje się, że nie jest to ekskluzywna winiarnia a fabryka miejscowych jaboli. Na domiar złego nie czekają tu na nią żadne luksusy do których zdążyła przywyknąć. Czy zła passa odwróci się od Aleksandry? Ile jeszcze zniesie w zabitej dechami wiosce? Koniecznie to sprawdźcie!

Moje pierwsze spotkanie z Panią Frączek zaliczam do jak najbardziej udanych. Lekka i przyjemna lektura, z którą spędziłam relaksujące chwile. Już od pierwszych stron pokochałam Aleksandrę i jej zabawne uosobienie i podejście do życia. Akcja powieści rozwija się powoli żeby później nabrać rumieńców. W ogóle się nie nudziłam czytając książkę. Byłam wręcz zaskoczona, że tak szybko się skończyła a książka nie zalicza się do krótkich, bowiem ma ponad 400 stron.

W powieści spotkają nas wątki miłosne, ale również kryminalne i sensacyjne. Także dla każdego coś miłego. Książka daje nam dużo do myślenia. Po jej lekturze na pewno zastanowimy się czy warto jest ślepo dążyć do kariery, nie zwracając uwagi na inne bardzo ważne aspekty naszego życia. Czy warto po trupach dążyć do celu? Czy warto poświęcać radość życia dla paru chwil sukcesu? Autorka uświadamia swoich czytelników, że czasami warto znaleźć się w innym miejscu i spojrzeć na świat z innej perspektywy. Powieść zdecydowanie jest odskocznią od naszego zakręconego i szybkiego życia.

„Dziś jak kiedyś” to pełna optymizmu powieść, sympatyczna, relaksacyjna i bardzo zabawna. Polecam ją każdemu, kto lubi czytać książki o historiach miłosnych, relacjach międzyludzkich i po prostu o życiu. Powieść skłoni Was do refleksji na temat tego co jest najważniejsze i najcenniejsze w naszym życiu. Ja oceniam tę książkę na szóstkę z plusem i mam nadzieję, że Wam również przypadnie do gustu. 

Recenzja dla portalu dlalejdis.pl 

***
Izabella Frączyk
Dziś jak kiedyś
Wydawnictwo Prószyński i S-ka
Liczba stron: 431
Moja ocena książki: 6/6

Recenzja bierze udział w wyzwaniu: Polacy nie gęsi, czyli czytajmy polską literaturę.
Dziś jak kiedyś - CYFROTEKA.PL

8 komentarzy:

  1. Już sama okładka mnie przyciąga. Widzę, że to klimatyczna powieść, którą muszę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie również przyciąga sama okładka i oczywiście recenzja też bardzo zachęcająca. Lubię czytać takie sympatyczne książki w te jesienne wieczory :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Noooo kusi mnie, z chęcią przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Potwierdzam - okładka przyciąga, tą wysoką oceną też zachęcasz.

    OdpowiedzUsuń
  5. Książki jeszcze nie czytałam, ale coś czuję, że jest świetna:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Już okładka z opisem zachęcają,. A po takiej recenzji nie powinno być wątpliwości :) Przyda się "ciepła" książka na tak chłodne dni :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ksiązka rewelacja, bardzo wciąga, wda wieczory i jej nie ma, szkoda ze tak szybko :) polecam!!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Genialna książka.
    Tutaj wywiad z autorką: http://ksiazkowyzakotekdominiki.blogspot.com/2015/09/wywiad-z-izabella-fraczyk.html

    OdpowiedzUsuń