29 stycznia 2014

140) Agata Wasilenko, Dieta horoskopowa


Agata Wasilenko to autorka książek, takich jak: „Wróżby na każdy dzień, czyli jak poznać przyszłość i zapewnić sobie powodzenie”, „Tajemnice pachnidła”, „Świat perfum”, „Leksykon perfum” oraz „Dieta horoskopowa”. Jak sama przyznaje, jej największym hobby jest stawianie horoskopów. Do napisania książki skłonili ją znajomi, którzy często zastanawiali się, czy w przypisanych im układach planet można znaleźć coś, co może im pomóc w zrzuceniu nadmiaru kilogramów. Wasilenko skupiła się więc na skomponowaniu diety horoskopowej.

O tym, że powinniśmy zdrowo się odżywiać, wie każdy. Trudniej jest wprowadzić to w swoje życie- zgodnie z powiedzeniem: „Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić”. O odchudzaniu piszą wszelakie kolorowe pisemka, poważne gazety, strony internetowe i portale. Wydawałoby się, że wiemy ile kalorii powinniśmy dostarczyć swojemu organizmowi, ale często przegrywamy w walce ze swoim ciałem. Bywa również, że po ciężkiej przeprawie, gdy uda nam się osiągnąć zamierzony cel, nagle przychodzi efekt jo-jo i nasze zwycięstwo jest krótkotrwałe i boleśnie potęgują w naszej psychice uczucie porażki i klęski. Tracimy wtedy pewność siebie i wiarę w to, że chcieć to móc. Autorka stworzyła swoją książkę właśnie dla takich osób. Sama przyznaje, że nie ma w niej cudownych sposobów na zrzucenie kilkudziesięciu kilogramów w trzy tygodnie. W książce znajdą się jednak na pewno opisy cech, które przeszkadzają lub wydatnie pomagają w odniesieniu sukcesu w odchudzaniu ludziom urodzonym w poszczególnych znakach zodiaku oraz wskazówki co robić, żeby słabostki nie przeszkadzały w osiągnięciu zamierzonego celu.

"Dieta horoskopowa" to publikacja, na którą składają się dwie części. Pierwsza część, jest najbardziej obszerna, ponieważ 3/4 książki to charakterystyka wszystkich znaków zodiaku pod kątem dietetyki i zasad zdrowego odżywiania. Natomiast druga część jest spisem pomocnych urządzeń, które ułatwiają odchudzanie. Pani Agata Wasilenko ukazuje w swojej pozycji to, jakich produktów się wystrzegać, a jakie powinny znaleźć się w naszej codziennej diecie. Może to być cenna wskazówka dla wszystkich próbujących zmienić swój styl odżywiania.

Celnym strzałem autorki było zamieszczenie podziału każdego znaku zodiaku na trzy dekady. Zostały one podzielone ze względu na daty urodzin. Zdecydowanie sprawiło to, że informacje zawarte w poradniku stały się bardziej szczegółowe.

Trudno jest mi ocenić tę pozycję, ponieważ nie interesuję się astrologią i nie czytam horoskopów. Jednak uważam, że pomimo mojej niewiedzy na powyższe tematy książka może być ciekawą lekturą dla poszerzenia swoich horyzontów. Lektura tej książki nie zajęła mi dużo czasu, po pierwsze ze względu na swoją długość, bo liczy niewiele stron. Po drugie, była ciekawa, więc czytałam z niekończącym się zainteresowaniem. Na pewno dowiedziałam się sporo informacji na swój temat, ale również o innych ludziach spod dwunastu znaków zodiaku.
,,Dieta horoskopowa” jest zdecydowanie przyjemną pozycją. Chciałabym ją polecić przede wszystkim osobom, które interesują się niekonwencjonalnymi metodami diety i pozbycia się zbędnych kilogramów. Dodatkowo, każda osoba, która interesuje się horoskopami powinna sięgnąć po tę lekturę. Zastanawiam się, czy autorka przekona Was do swoich poglądów?

***
Agata Wasilenko
Dieta horoskopowa
Wydawnictwo Grodkowskie
Grodków 2011
Poradnik
Liczba stron: 138

Recenzja bierze udział w wyzwaniu: Polacy nie gęsi, czyli czytajmy polską literaturę II.

http://sztukater.pl/ksiazki/item/11616-dieta-horoskopowa.html

8 komentarzy:

  1. Absolutnie nie wierzę w to, że znak zodiaku ma znaczenie w związku z tym co jem. :D
    P.S. Kiedy recenzja "Dzikiej drogi"? :) Nie mogę się doczekać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że recenzja ukaże się już jutro :) Przez sesję i egzaminy nie mam czasu na pisanie nowych, tylko wstawiam tutaj recenzje książek, które napisałam kiedyś :)) Nooo ale może już się sprężę jutro :) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Mnie już sam tytuł nie przekonuje... xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, jak dla mnie tytuł również nie jest zbyt zachęcający :)
      Ale lubię poczytać sobie mój horoskop. To czy w niego wierzę, to już w ogóle inna historia :D Chociaż nie przeczę czasem się sprawdza, ale nie sądzę, aby była to zasługa tej całej astrologii :P
      Uważam, że książkę pewnie przeczytam jak kiedyś cudownym zbiegiem okoliczności do mnie trafi. Ale tylko cosiki o Skorpionie :DD

      Usuń
  3. Mi się podobała. Zawsze czegoś nowego i ciekawego można się z niej dowiedzieć:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Horoskopy to dla mnie ciekawostka, ale zawsze traktuje je z przymrużeniem oka. Może niektórym ta książka w czymś pomoże. Zwłaszcza tym, którzy utożsamiają się z klasycznym przedstawiciel danego znaku zodiaku.

    OdpowiedzUsuń
  5. Podobnie jak Koleżanka wyżej jakoś nigdy nie biorę na serio to co napisane jest w horoskopach. Tak samo myślę, że zdrowe odżywianie to jedno, ale oby pozbyć się kilogramów oprócz tego trzeba regularnie ćwiczyć ;)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. W przypadku mojego znaku, praktycznie większość rzeczy się sprawdziło. Polecam.

    OdpowiedzUsuń