30 stycznia 2014

141) Cheryl Strayed, Dzika droga. Jak odnalazłam siebie



Jakiś czas temu przyłączyłam się do projektu Przeczytaj i podaj dalej. To bardzo ciekawa inicjatywa, dzięki której możecie przeczytać ciekawą książkę, a przy tym poznać opinie innych czytelników, ponieważ na kartach książki każdy z nas mógł zapisać swoje refleksje i przemyślenia, albo zaznaczyć swój ulubiony cytat, zdanie i skomentować je. Książka trafi teraz w ręce w Cathy.

"Dzika droga" to książka, którą napisało życie. Opowiada historię dwudziestosześcioletniej kobiety, która zagubiła się w swoim życiu. Cheryl po stracie bliskiej osoby nie potrafi odnaleźć się w nowym życiu. Życie autorki było bardzo skomplikowane, nie szczędziło jej wszelkich przeciwności losu. Śmierć bliskiej osoby, brak kontaktu z rodziną, problemy w małżeństwie - to wszystko pchało ją ku jeszcze gorszemu, zatracała się w narkotykach, sypiała z przypadkowymi facetami, wpadła w złe towarzystwo. 

Nagle wielkie BUM! Cheryl postanawia ruszyć w pieszą wędrówkę szlakiem PCT (Pacific Crest Trail). I choć sięga po książki mówiące o tym szlaku, kupuje najpotrzebniejsze rzeczy, okazuje się, że jest kompletnie nieprzygotowana do tak długiej i trudnej wyprawy. Ale nie poddaje się! Podczas swej trzymiesięcznej podróży pokonuje wiele kilometrów.

"Dzika droga" przedstawia metamorfozę kobiety zagubionej, niszczącej własne życie w silną i niezależną kobietę. Historia ta ma jasny przekaz, chce nam pokazać, jak odnaleźć własną życiową drogę.

Książkę czyta się bardzo szybko, styl pisania jest lekki, więc czasem ciężko się od niej oderwać, wciąż jesteśmy ciekawi dalszych przygód kobiety. Książka skłania do refleksji! Koniecznie przeczytaj!


 ***
Cheryl Strayed
Dzika droga
Jak odnalazłam siebie
Wydawnictwo Znak literanova
17 VI 2013
Liczba stron: 512

11 komentarzy:

  1. Świetna książka! Bardzo dobrze ją wspominam! Szalenie motywująca :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wielokrotnie widziałam ją w księgarni, czy sklepie, ale jakoś na razie nie zdecydowałam się na jej zakup. Sądzę jednak, że następnym razem będę musiała to nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również przeczytałam i polecam. Kocham wędrówki po górach i myślę, że wiele osób powinno się nieco przejść i przemyśleć swoje życie. Podobnie jak Cheryl.

    OdpowiedzUsuń
  4. Koniecznie muszę to nadrobić! Koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam zaczytywać się w książki z takim właśnie przekazem. Z chęcią zajrzę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Poluję na nią i poluję, na pewno będzie moja :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam w planach przeczytać tę powieść:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam, choć nie wzięłam udziału w projekcie. Ale dzięki projektowi usłyszałam o książce. O książce, która wędruje.
    Również pozytywnie oceniam książkę, mimo, ze sama Cheryl nie wzbudziła mojej sympatii.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy projekt, a i książka interesująca. Lubię tego typu historie, zwłaszcza jeśli są w odpowiedni sposób opisane;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pozdrawiam serdecznie i czekam na obiecane zdjęcie :)

    OdpowiedzUsuń