06 stycznia 2014

Zapowiedzi wydawnicze: 6 I - 12 I 2014


07 stycznia

Joanna Sykut, Jesteś tylko mój, Wydawnictwo Replika

Natasza poznała Krzysztofa na kursie rumby. Początkowo mężczyzna jest dla niej tylko partnerem do tańca i przyjacielem. Kiedy wreszcie kobieta zdaje sobie sprawę z tego, że mogłoby ich łączyć coś znacznie więcej, ten zaczyna układać sobie życie z inną. Po długim czasie Natasza i Krzysztof spotykają się ponownie, a tłumione przed laty uczucie wybucha ze zdwojoną siłą. Jest tylko jedno „ale”: Krzysztof zdążył już założyć rodzinę; ma żonę i syna, którego bardzo kocha. Mężczyzna postanawia jednak podzielić swoje życie – i serce – na pół. Natasza w końcu godzi się na bycie „tą drugą”. Ani ona, ani Krzysztof nie domyślają się jednak, że jego żona wie o wszystkim. Czy Renata będzie w stanie nadal żyć z okłamującym ją mężczyzną dla dobra synka?Pewnego wieczoru na spotkaniu autorskim Nataszy, która opisała historię swojej wielkiej miłości w najnowszej książce, zjawia się Renata. Wręcza pisarce tajemniczy żółty zeszyt. Opowieść, którą Natasza w nim znajdzie, zupełnie zmieni życie jej samej i małego Jasia... Natasza i Renata – czuła kochanka i zdradzana żona. Dwie kobiety, dwie matki, dwie historie. I jeden mężczyzna, który łączy i dzieli.

Mary Higgins Clark, Śladami zbrodni, Wydawnictwo Prószyński i S-ka

Najnowsza powieść królowej suspensu. Hanna Connelly, dwudziestoośmioletnia projektantka i wschodząca gwiazda w świecie mody, dowiaduje się, że Doskonałe Repliki Connelly'ego, należąca do rodziny fabryka mebli założona przez jej dziadka została zrównana z ziemią przez wybuch, do którego doszło w środku nocy. Wszystko uległo zniszczeniu: magazyn, salony wystawowe oraz muzeum z bezcenną kolekcją zabytkowych mebli. Co gorsza, aby uciec przed płomieniami, Kate, starsza siostra Hanny, wyskoczyła z okna i teraz ciężko ranna leży w szpitalu, pogrążona w śpiączce farmakologicznej. Inspektorzy pożarnictwa badający sprawę otwarcie mówią o swych podejrzeniach, że ktoś, może nawet Kate, rozmyślnie doprowadził do wybuchu. Dręczona smutkiem i niepokojem, Hanna nie potrafi zrozumieć, z jakiego powodu siostra poszła do fabryki w nocy. Nie wie jednak, że Kate najbardziej zagrażają osoby mające dostęp do jej szpitalnego pokoju. Jedna z nich zamierza zrobić wszystko, by Kate nie odzyskała przytomności, a także by pokrzyżować szyki dążącej do poznania prawdy Hannie.

Alina Krzywiec, Kolebka, Wydawnictwo Prószyński i S-ka

Czy można poznać samą siebie, nie znając swoich przodków? Nie miałam ani matki, ani babci, los pokarał mnie matko-babcią, hydrą z dwoma głowami –wyznaje 27-letnia Marta Żółkiewska. Dorastała na Dolnym Śląsku, wychowali ją dziadkowie, matka zniknęła w niewyjaśnionych okolicznościach, ojca nigdy nie poznała. Po śmierci ukochanego dziadka ucieka na studia do Warszawy, dostaje pracę, chce założyć rodzinę. Kiedy traci ciążę, nieoczekiwanie przychodzi list z ultimatum: albo wróci do rodzinnego domu, albo babcia przekaże go kościołowi. Na miejscu okazuje się, że przeszłość jej rodziny kryje wiele tajemnic. Czy Marcie uda się ustrzec przed błędami przodków i pójść własną drogą? Dlaczego matka nie umiała kochać? I co stało się z babcią Florą, która znika tuż po przeprowadzce wnuczki? Cały czas skanowałam wzrokiem kąty w poszukiwaniu nieszczęsnego kluczyka. Byłam zła na siebie, że nie zaczęłam od tych szuflad. Teraz wydawało się to oczywiste. Niewykluczone, że miałam ten kluczyk wcześniej w zasięgu ręki, ale uznałam go za nieinteresujący. Oczami wyobraźni widziałam szufladę wypełnioną listami do mnie. Listami, które moja matka systematycznie wysyłała, a których nigdy nie dostałam. Niezwykle intrygująca, świetnie napisana powieść o kobiecie, która postanawia poszukać swoich korzeni i nie boi się konfrontacji z trudną prawdą. 

Renata L. Górska, Historia kotem się toczy, Wydawnictwo Replika

Ada Gawron nigdy nie marzyła o życiu w małej mieścinie, na dodatek pod jednym dachem z teściową. Byłą teściową. A jednak rok spędzony w Kasztelowie zmieni w jej życiu dosłownie wszystko. . . Naciskana przez córki-bliźniaczki Ada zobowiązuje się zająć przez rok – i ani dnia dłużej! – ich babcią Janiną, z którą nigdy nie miała dobrych relacji. Życie na prowincji, na pozór spokojne i monotonne, nie będzie dla Ady wyłącznie sielanką, bo choć wypadek osłabił nieco żywotność staruszki, nie przytępił jej ostrego języka. Dodatkowo po Kasztelowie grasuje złoczyńca. Czy jest nim odludek spod lasu, którego dom Ada widzi z okna poddasza? Z intrygującym mężczyzną zetknie się za sprawą kota, mającego niemały udział w tej historii. Powoli Ada odnajduje swoje miejsce w Kasztelowie, poznając coraz to nowych ludzi i zmieniając swoje nastawienie do życia z dala od wielkiego miasta. Czy tu, w miasteczku, gdzie czas w cieniu starego zamku płynie inaczej, odnajdzie wreszcie dawno zagubione szczęście? I jaką rolę w tych poszukiwaniach odegra tajemniczy kot?Świetne dialogi, często przeplatane gwarą śląską, piękny język opisów i znakomicie skonstruowane postacie! „Historia kotem się toczy” to opowieść do ostatniej sceny zaciekawiająca, lekka, ale nie banalna. Autorka jest żywo zainteresowana naturą człowieka, co w książce czuć szczególnie. To prawdziwa powieść z pazurem.

09 stycznia

Agata Kołakowska, Wszystko, co minęło, Wydawnictwo Prószyński i S-ka

Opowieść o odważnej kobiecie, która postanowiła dać sobie jeszcze jedną szansę. Justyna zaczyna wszystko od nowa. W starym życiu była porzuconą córką, starszą siostrą, gotową do poświęceń przyjaciółką i zdradzoną żoną. Teraz jest niezależna, samowystarczalna i bezkompromisowa. Nie szuka przyjaźni, ludzi trzyma na dystans. Obiecała sobie, że już nigdy nie pozwoli nikomu się do siebie zbliżyć. Nikt już jej nie zrani. Złe wspomnienia zostawiła za sobą. Odcięła się od poprzedniego życia. Zmieniła numer telefonu. Przeszłość jednak puka do jej drzwi. Niespodziewanie wraca ojciec Justyny. Dwadzieścia lat wcześniej zostawił rodzinę i zniknął. Czy Justyna mu wybaczy? Czy potrafi otworzyć się na miłość? Czy decyzja o emocjonalnej izolacji w nowym miejscu przyniesie jej szczęście?


10 stycznia

Charles Brokaw, Kod wzgórza świątynnego, Wydawnictwo Bellona

Dawny przyjaciel Thomasa Lourdsa, profesora lingwistyki, wzywa go do Jerozolimy, by przyjrzał się zabytkowemu tekstowi. Najwyższy Przywódca Iranu zamierza przejąć ten dokument. Wierzy, że tajemniczy tekst skrywa sekret, który pozwoli jej właścicielowi rządzić całym islamskim światem i rozpętać świętą wojnę jakiej świat jeszcze nie widział. Profesor Lourds zamierza ocalić cywilizację, podczas gdy jego wrogowie chcą doprowadzić do jej zagłady. Kolejna część bestsellerowej serii według magazynu New York Times, wydana po „Kodzie Atlantydy” i „Kodzie Lucyfera”, spodoba się czytelnikom, których interesują historia oraz poszukiwanie skarbów na Świętej Ziemi. „Kod Wzgórza Świątynnego” to doskonała propozycja dla fanów Dana Browna, Brada Meltzera, Jamesa Rollinsa i Steve'a Berry'ego.


Nietrudno zauważyć, że w tym tygodniu dominują książki z Wydawnictwa Replika i Prószyński i S-ka. Powyższe książki znajdują się na mojej liście must have. Mam nadzieję, że niedługo będę miała okazję je przeczytać!

11 komentarzy:

  1. Mam "Historia kotem się toczy" :D
    Mamę książka bardzo wciągnęła :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że ja wkrótce podzielę historię Twojej mamy i również książka mnie wciągnie :)

      Usuń
  2. "Śladami zbrodni" też jest na mojej liście :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Historia kołem się toczy chciałabym przeczytać;)

    OdpowiedzUsuń
  4. najbardziej zainteresował mnie ostatni tytuł;))

    OdpowiedzUsuń
  5. Czekam na recenzję książki z kotem, bo tytuł i streszczenie brzmią nieźle:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Akurat nie są to nowości, na które czekam. Czekam na następny tego typu wpis;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zadna mnie póki co nie zachęciła, ale poczekam do pierwszych recek

    OdpowiedzUsuń
  8. "Jesteś tylko mój", tę powieść z chęcią bym przeczytała:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie ciekawi "Kolebka". "Historia kołem się toczy" oraz "Wszystko, co minęło" ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne zapowiedzi, nie jakieś byle co ale wszystkie zapowiadają się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń