20 czerwca 2014

Moja wakacyjna lista "must have"






















Niestety nie będę przebywać w te wakacje, w miejscu jakie wskazuje fotografia, ale za to (mam nadzieję!) czas umilą mi fantastyczne książki, które znajdują się na mojej wakacyjnej liście "must have".

1. Emily Giffin, Ten jedyny

To moje absolutne "must have". Uwielbiam prozę tej autorki, dlatego uśmiech nie schodzi mi z twarzy, odkąd dowiedziałam się, że Wydawnictwo Otwarte wydaje kolejną jej powieść!

***

Czasem wymarzony książę z bajki okazuje się wielką pomyłką.
Czasem ktoś, kto miał kochać, głęboko rani.
Czasem miłość rodzi się tam, gdzie nikt się jej nie spodziewa.
W życiu Shei wszystko jest pokręcone. Zamiast chodzić z matką na proszone obiadki, woli oglądać mecze. Zamiast cieszyć się, że ma chłopaka, który jest obiektem powszechnych westchnień, zastanawia się, czy to na pewno ten jeden jedyny. A jeśli nie on, to kto? I dlaczego nowe uczucie jest takie trudne?Czy Shea wybierze lojalność i przyjaźń, czy odważy się postawić wszystko na miłość? 



2. Emily Giffin, Sto dni po ślubie

Kolejna powieść Giffin!! I kolejna piękna, subtelna okładka...

***

Ślub bierze się z miłości i z wiary we wspólną przyszłość z ukochanym mężczyzną.
A jeśli to za mało?
A jeśli kochamy więcej niż raz?
Sto dni po ślubie Ellen spotyka Leo, swoją dawną wielką miłość. Ożywają uczucia ukryte głęboko w sercu. I budzą się wątpliwości – czy podjęła dobrą decyzję? Czy jej mąż Andy jest tym jedynym, z którym pragnie spędzić resztę życia? Czy małżeństwo z nim jest spełnieniem jej marzeń?


3. Nina George, Lawendowy pokój

Uwielbiam powieści obyczajowe z romansowym wątkiem, dlatego książka musi trafić w moje ręce.

***

W swojej księgarni – o wiele mówiącej nazwie Apteka Literacka – Jean Perdu sprzedaje książki tak jak farmaceuta medykamenty. Umiejętnie rozpoznaje, co ktoś nosi w sercu, i proponuje odpowiednią fabułę na konkretny problem. Nie potrafi jednak uleczyć własnego cierpienia, które zaczęło się pewnej nocy wiele lat temu, kiedy odeszła od niego ukochana kobieta.

Wszystko się zmienia, gdy Jean w końcu otwiera pozostawiony przez nią list. Wcześniej nie miał odwagi go przeczytać..
.


4. Georgia Durante, W złym towarzystwie

Powieść intryguje mnie ze względu na fabułę, czyli kobieta uwikłana w toksyczny związek.

***

Piękna modelka, która z powodu miłości do mężczyzny trafiła do przestępczego świata.Przejmująca opowieść kobiety, która uwikłała się w niebezpieczny związek. Musiała znaleźć w sobie siłę, by zawalczyć o swoją przyszłość. 

Wkrótce po pierwszych sukcesach w modelingu młodziutka dziewczyna, Georgia Durante, dając się uwieźć obietnicy luksusowego życia, poślubiła człowieka „z przeszłością”. Nie podejrzewała, jak źle może skończyć się związek z mafiosem. Musiała odnaleźć się w brutalnej, męskiej rzeczywistości przestępczego świata.



5. Nicky Pellegrino, Sycylijska opowieść

Po cudownej wycieczce do Rzymu, obudził się we mnie instynkt podróżnika, dlatego z ogromną przyjemnością przeczytam powieść, w której akcja rozgrywa się na Sycylii. 

***

Na słonecznych sycylijskich wzgórzach cztery kobiety uczestniczą w kursie gotowania i jednocześnie pobierają lekcję życia. 
Szef szkoły kulinarnej w sycylijskim miasteczku Favio, Luca Amore, nauczył już wiele osób gotować według przepisów przekazywanych w jego rodzinie z pokolenia na pokolenie. Przygotowuje kolejną edycję kursu, spodziewając się, że przebiegnie podobnie jak wszystkie inne: Luca będzie gotował i zabierał uczestniczki na wycieczki do winnic i na plantacje oliwek, wszyscy będą wspólnie jeść, oswoją się ze sobą, a po paru dniach goście spakują się i rozjadą w cztery strony świata. Lukę czeka jednak niespodzianka, która zmieni bieg jego życia. Tym razem na kurs zapisały się cztery kobiety, a dla każdej z nich jest to punkt zwrotny w życiu. Każda oczekuje od pobytu na Sycylii czegoś więcej niż nowych kulinarnych umiejętności i doznań. W szkole Luki spotykają się: rozwódka, wdowa, zapracowana samotna matka i niezrealizowana życiowo londyńska adwokatka.



6. Cecelia Ahern, Zakochać się

Ahern to fantastyczna pisarka, dlatego jestem przekonana, że również i ta książka mnie nie zawiedzie. Poza tym, "PS Kocham Cię" okazało się niezłym romansem, więc na pewno "Zakochać się" będzie utrzymane na tym samym bądź wyższym poziomie.

***

Losy Adama Basila i Christine Rose splatają się pewnej nocy, kiedy na dublińskim moście Christine powstrzymuje Adama przed popełnieniem samobójstwa. Zawierają szaloną umowę: Adam na zawsze zrezygnuje z samobójczych zamiarów, jeśli przed jego trzydziestymi piątymi urodzinami Christine zdoła go przekonać, że jednak warto żyć. Urodziny zbliżają się wielkimi krokami... Rozpoczyna się niezwykły wyścig z czasem, w którym główną nagrodą jest nie tylko życie, lecz także – a może przede wszystkim – miłość.



7. Karolina Frankowska, Zaczaruj mnie

Książki serii z fasonem Wydawnictwa Literackiego okazały się strzałem w dziesiątkę, dlatego czas na kolejną powieść...

***

Od czasów serialu Przyjaciele nie opowiedziano takiej historii o przyjaźni!Literacki debiut Karoliny Frankowskiej, która stworzyła serialową prawniczkę Agatę Przybysz uwielbianą przez miliony widzów. Teraz opowie nową, wciągającą historię – poznajcie Zosię, Bartka i Kaśkę. Świeżo upieczona magister psychologii Zosia ma masę planów na przyszłość, ideałów, zapału i... boleśnie zderza się z rzeczywistością.


8. Katarzyna Zyskowska-Ignaciak, Nie lubię kotów

Uwielbiam autorkę i jej "Mariannę" i "Kalinę". A propos tutaj przeczytacie mój wywiad z panią Kasią --> KLIK

***

Wojtek. Robi karierę w niemieckiej korporacji, jest mężem i ojcem coraz rzadziej wracającym do Polski, za to coraz bliżej zaprzyjaźnionym z koleżanką z pracy. Malina. Żona Wojtka. Z wykształcenia prawniczka, z wyboru pani domu, interesuje się dekoracją wnętrz, czas dzieli między pisanie bloga a zakupy. Karolina. Przyjaciółka Maliny. Nieco znudzona redaktorka w największym polskim wydawnictwie, wciąż w stanie wolnym. Daniel. Brat Karoliny. Ambitny młody prawnik, wspólnik w dużej kancelarii, ceni sobie niezobowiązujący seks. Dagmara. Wydaje debiutancką powieść i idzie na kompromis z własnym talentem. Konrad. Kochający syn, obowiązkowy pracownik, czuły kochanek, człowiek, który ma wszystko. A może nawet więcej.


 9. Sarah Jio, Dom na plaży

Czytałam "Jeżynową zimę" Sarah Jio i byłam zachwycona, więc z niecierpliwością czekam na "Dom na plaży". 

***

Nigdy nie ignoruj tego, co dyktuje ci serce. Nawet jeśli podążanie za jego głosem będzie bardzo trudne. W życiu Anne wszystko było zaplanowane. Wystawne przyjęcia, ślub z mężczyzną, którego zna od wielu lat, kariera idealnej pani domu. Wszystkie te plany niszczy jedna decyzja, podjęta pod wpływem impulsu. Anne chce poznać smak prawdziwego życia, z dala od rodzinnego domu. Dlatego zgłasza się do oddziału pielęgniarek stacjonujących na Bora-Bora. Tam, wśród pięknie kwitnących krzewów hibiskusa i bezkresu turkusowego oceanu narodzi się przyjaźń między nią a tajemniczym żołnierzem Westrym. Czy przyjaźń jest dobrym początkiem miłości?Czy związek ma szanse przetrwać, gdy piękna wyspa przestanie być rajem?


10. Wendy Welch, Księgarenka w Big Stone Gap

A ta książka, urzekła mnie po prostu swoją ciepłą okładką i ciekawym opisem... Tak zwyczajnie...

***

Opowieść o tym, jak kochające się małżeństwo, dwa koty, dwa psy i trzydzieści osiem tysięcy książek może odmienić życie lokalnej społeczności. Jack i Wendy Welch zawsze marzyli o prowadzeniu księgarni. Pewnego dnia postanowili, że nie można dłużej zwlekać z realizacją marzeń. Zapragnęli żyć niespiesznie, według własnych zasad. Kupili dom w niewielkiej górskiej miejscowości i zaczęli sprzedawać używane książki. Wiele wskazywało, że przedsięwzięcie nie ma prawa się udać: otwieranie księgarni na końcu świata, w kryzysie, w epoce e-booków, wydaje się co najmniej nierozsądne! Szybko okazało się, że sam optymizm nie wystarczy. Aby księgarnia zaczęła działać, trzeba wokół niej zbudować prawdziwą wspólnotę... Wendy Welch prowadzi księgarnię w Big Stone Gap. Jest etnografem i nauczycielem. Działa lokalnie na rzecz ochrony zwierząt.


###

Czy Wy również tworzycie listy książek, które koniecznie chcielibyście przeczytać? U mnie górują romanse i powieści obyczajowe, ale to właśnie na te książki mam największą ochotę w wakacje... Mam nadzieję, że zrealizuję swoje marzenie... 
Pozdrawiam!

8 komentarzy:

  1. Ja właśnie ostatnio mam ochotę na takie młodzieżowe, fantastyczne przeplatane dobrymi kryminałami, dlatego dziś wypożyczyłam sobie z biblioteki 4 książki Billinghama.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale ciekawe książki. Najbardziej chciałabym poznać ,,Dom na plaży'', ''Zaczaruj mnie'' oraz ''W złym towarzystwie''.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dałaś mi kilka tytułów do przeczytania :D
    Przede wszystkim chciałabym poznać Emily Giffin !

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie przeczytałabym jedną z powieści Ahern, ale jak na razie nie udało mi się żadnej z nich zdobyć. Inne książki zaciekawiły mnie nieco bardziej. Jednak na wszystko przyjdzie odpowiednia pora :)

    OdpowiedzUsuń
  5. JUż któryś raz widzę na blogu listę ksiażek do przeczytania na wakacje! Chyba i ja muszę sobie taką sprawić :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Księgarenka mnie nadzwyczaj zaciekawiła;) Ja niestety wakacji nie obchodzę, że tak powiem, pracuję, ale plany czytelnicze jak zawsze mam szerokie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na praktycznie wszystkie pozycje mam chęć, och!

    OdpowiedzUsuń
  8. Podspisuję się pod Twoją listą :) Ja mam szczególnie w planach biografię Grace Kelly ;)

    OdpowiedzUsuń