07 sierpnia 2014

196) Karolina Frankowska, Zaczaruj mnie







Dawno już nie czytałam tak zabawnej powieści! Po pierwsze, książkę czyta się błyskawicznie, bo nie da się przy niej nudzić. Wciąż dzieje się coś ciekawego, nowego i ekscytującego. Po drugie nie jest to zwykła historyjka o miłości i przyjaźni, to historia jakiej jeszcze w Polsce nie opowiedziano. Słusznie zaznaczono na okładce, że od czasów znanego wszystkim serialu "Przyjaciele", czegoś takiego w naszym kraju jeszcze nie było. Otóż, Bartka, Kaśkę i Zośkę łączą prawdziwe więzy przyjaźni, ale takiej prawdziwej... na dobre i na złe. Naprawdę z wielką przyjemnością czyta się losy tej zwariowanej trójki, która może na sobie polegać w każdej sytuacji. Czytając, nie schodził mi uśmiech z twarzy!

Zosia jest główną bohaterką powieści, która wspólnie z Kasią i Bartkiem mieszka w Warszawie. To w czasie studiów postanowili zamieszkać razem i tak już zostało. Kasia jest charakteryzatorką na planie najpopularniejszego serialu w Polsce, a Bartek rzucił studia i szuka swojego miejsca na ziemi. Natomiast Zosia z zawodu jest psychologiem, ale aktualnie pracuje w biurze doradztwa zawodowego, co niekoniecznie jej odpowiada, ale najważniejsze, że zarabia. Pewnej nocy ta szalona trójka wpada na pomysł, aby na karteczkach zapisać swoje marzenia/sekrety i zakopać je w parku, aby mogły kiełkować i dojrzewać. I nagle seria nieszczęśliwych zdarzeń spada na przyjaciół jak grom z jasnego nieba... Na szczęście zawsze po burzy wychodzi słońce, a może to zakopane "sekrety" zaczynają działać? Przeczytajcie sami, co ciekawego się wydarzy.

Autorka, czyli Karolina Frankowska jest pomysłodawczynią i scenarzystką pierwszych serii serialu "Prawa Agaty". Pracowała również przy produkcjach "Komisarza Alexa", "Dlaczego nie", "Tylko mnie kochaj". Natomiast książka "Zaczaruj mnie" jest jej debiutem literackim. I jak na debiut- wyszło świetnie! Pani Karolina Frankowska stworzyła opowieść o prawdziwej przyjaźni, którą ciężko jest w tych czasach znaleźć. Sama autorka przyznała w jednym z wywiadów, że "mieć przyjaciół to jak trafić szóstkę w totka". Przyjaciele w powieści "Zaczaruj mnie" zawsze mogą na siebie liczyć, rozumieją się bez słów i chociaż czasem dochodzi między nimi do spięć, to i tak szybko znajdą rozwiązanie problemu i drogę do pojednania. Zawsze stoją za sobą murem! Warto tu zaznaczyć, że bohaterowie to młodzi ludzie, którzy borykają się z przeróżnymi trudnościami. Dlatego też identyfikuję się z tymi postaciami i doskonale rozumiem ich problemy i rozterki.

"Zaczaruj mnie" to powieść, która powoduje niekontrolowane napady śmiechu. Jest zabawna, poprawiająca humor i idealna na te letnie dni. Dzięki tej powieści można na chwilę się wyłączyć i odprężyć. Mam nadzieję, że autorka niedługo napisze kolejną powieść, bo z ogromną chęcią przeczytałabym jej inne książki. Co więcej, czekam na ekranizację książki i trzymam za to kciuki. Pozytywna, optymistyczna i dowcipna powieść "Zaczaruj mnie" koniecznie powinna zostać przez Was przeczytana! Gorąco polecam!

Karolina Frankowska, Zaczaruj mnie, Wydawnictwo Literackie, Wydanie I, Seria: Seria z fasonem, lipiec 2014, s. 328.

Zaczaruj mnie [Karolina Frankowska]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE

9 komentarzy:

  1. Lubię takie zabawne powieści, chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna książka. Mam całą serię, siostra bardzo ją lubi;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przyjemnie spędziłam czas w jej towarzystwie

    OdpowiedzUsuń
  4. Tytuł obił mi się o uszy, ale jakoś nie byłam zainteresowana. Ale kurczę, Twoja recenzja kompletnie zmieniła moje zdanie i no cóż... Chętnie znajdę dla niej chwilę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo chciałabym przeczytać tę książkę, zresztą wszystkie tytuły z tej serii mnie interesują:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo pozytywna recenzja :) I od razu ma się ochotę przeczytać tę książkę. Zrobię to, gdy tylko nadarzy się okazja, bo taka historia nie może przejść obok mnie obojętna.

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak wiele dobrych opinii już czytałam na temat tej książki, że dziś idę poszukać jej w bibliotece.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziewczyny! Serdecznie Wam polecam. Nie zawiedziecie się :)

    OdpowiedzUsuń