19 sierpnia 2014

199) Agnieszka Krakowiak-Kondracka, Jajko z niespodzianką






Już nie dziwię się, dlaczego ta książka zrobiła tak wielkie wrażenie na swoich czytelnikach! "Jajko z niespodzianką" to wzruszająca, ale również zabawna lektura, która na długo zostaje w głowie i nie daje o sobie zapomnieć.



Autorką powieści "Jajko z niespodzianką" jest Agnieszka Krakowiak-Kondracka, która jest scenarzystką popularnego serialu "Na dobre i na złe", ale również "Samo życie" i "Miasteczko". Jak sama autorka przyznała w jednym z wywiadów: "Po jakimś czasie zrozumiałam, że żaden reżyser nie zrobi tu za mnie nastroju i nie doda nic od siebie. Pisząc książkę trzeba być jednocześnie scenografem, reżyserem i scenarzystą. Ale na szczęście nie trzeba wstawać o piątej rano, żeby dojechać w tym celu na plan".(źródło)



Główną bohaterką powieści jest Ada, trzydziestoletnia kobieta, samotnie wychowująca trzyletnią córeczkę. Kobieta była kiedyś podróżniczką, a teraz swoje życie całkowicie podporządkowuje córce, która ma nie w pełni sprawną rękę. Dziewczynka ma na imię Julia i od września będzie uczęszczała do renomowanego przedszkola, gdzie rodzice rywalizują od siebie tym, kto jest bardziej majętny. Dla Ady będzie to niezły szok! Jednak kobieta może pozwolić sobie na taki luksus ze względu na dobre wynagrodzenie, które otrzymuje z tytułu pracy. A gdzie podziewa się ojciec Julki? Niestety, ale David nie jest typem mężczyzny, który poświęca się rodzinie, który potrafi czuwać i dbać o bezpieczeństwo swojej kobiety i dzieci. Jest facetem, który nie potrafi wysiedzieć na miejscu. Jeździ po świecie, fotografuje, a potem swoje zdjęcia sprzedaje do różnych gazet. Sielankę "rodzinki" burzy jednak nagłe pojawienie się Davida w ich życiu, ale nie tylko! Bo oto przed Adą staje jej nowy szef, który okazuje się również ojciec jednego z chłopców z przedszkola, do którego Ada zapisała Julkę. Czy te niespodzianki przyniosą uśmiech na twarzy Ady?



„Jajko z niespodzianką” to sympatyczna lektura, która przedstawia codzienne problemy samotnej matki, która często stoi przed wieloma wyborami, zwykle jednak zważając na szczęście własnego dziecka. Nie sposób jest książki czytać na tzw. raty. To ten typ literatury, który czyta się „na raz”. Nie da się przy niej nudzić, bowiem autorka wplątała w powieść wątek romansowy, troszkę intrygi, trochę humoru, a nawet lekki wątek kryminalny. To wszystko splata się w wyborną powieść obyczajową obok, której nie sposób przejść obojętnie.



Do tej pory przeczytałam dwie powieści z Serii z Fasonem wydawanej przez Wydawnictwo Literackie. Jest to właśnie „Jajko z niespodzianką” oraz „Zaczaruj mnie”. W obu przypadkach były to literackie debiuty, który nie zawiodły moich oczekiwań wobec lektury. Uważam, że każda kobietka, ta mała i ta duża, powinna przeczytać choć jedną z książek tej serii. Naprawdę warto!



Podsumowując, jak brzmi rekomendacja na okładce „Jajka z niespodzianką”: W HOLLYWOOD NIE WYMYŚLILIBY TEGO LEPIEJ! I ja się z tą myślą zgadzam i serdecznie zachęcam Was do zapoznania się z książką.

Agnieszka Krakowiak-Kondracka, Jajko z niespodzianką, Wydawnictwo Literackie, Seria z fasonem, Kraków 2014, s. 298. 



Jajko z niespodzianką [Agnieszka Krakowiak-Kondracka]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE

7 komentarzy:

  1. Właśnie zaczynam ją czytać :) Mam nadzieję, że podobnie jak Tobie przypadnie mi do gustu, a wtedy na pewno sięgnę po kolejne powieści z "Serii z fasonem" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już tak wiele dobrego o niej przeczytałam, że rozejrzę się za nią jak będę w bibliotece ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mamy wszystkie trzy książki z tej serii, siostra bardzo lubi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Poluję na nią w bibliotece, ale chyba nie tylko ja, bo nie mogę się doczekać;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiedziałam, że ten tytuł jest dobry, bo zbiera całkiem dobre recenzje. Ale nie miałam pojęcia, że aż tak:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno przeczytam, mam nadzieję, że prędzej niż później ;)

    OdpowiedzUsuń