21 lipca 2015

Jessica Sorensen, PRZYPADKI CALLIE I KAYDENA


"Przypadki Callie i Kaydena" to typowa książka z gatunku New Adult, która potrafi rozstroić czytelnika. Jessica Sorensen napisała pełną emocji książkę, o ludziach po przejściach, którzy pragną ułożyć swoje życie na nowo, odetchnąć pełną piersią i spokojnie żyć. 

285.

Oceniłam książkę po okładce i myślałam, że "Przypadki Callie i Kaydena" będą płomiennym romansem. Jak dobrze, że się pomyliłam, bo książka jest bardziej wartościowa. Autorka napisała historię o dwóch młodych osobach, które zostały skrzywdzone i nikomu o swojej tragedii nie powiedziały. Callie i Kayden założyli na swoje twarze maski, aby ukryć przed znajomymi to, co tak bardzo ich skrzywdziło. Jeśli chodzi o Callie, przyznaję że bardzo szybko zorientowałam się, w jaki sposób została zraniona. Natomiast długo czekałam, bo prawie do zakończenia książki, kto dokonał jej takiej krzywdy. Przypadek Kaydena zdziwił mnie bardzo mocno. Przystojny, wysportowany i pewny siebie chłopak jest bity i dręczony przez ojca. Byłam w szoku. To właśnie Callie niechcący wpada na jedną z bójek ojca z Kaydenem i w ten sposób ratuje chłopakowi życie. Po kilku miesiącach spotykają się ponownie. Już w innych, bezpieczniejszych warunkach. Ale demony przeszłości wciąż dają o sobie znać. "Przypadki Callie i Kaydena" opowiadają historię przyjaźni, miłości i zaufaniu do drugiej osoby, którym ciężko jest kogoś obdarzyć, gdy dawniej było się tak krzywdzonym.

"A co, jeśli zaryzykuję i wszystko się rozpadnie? Jeśli znów komuś zaufam, a on mnie czegoś pozbawi? Wiele mi nie brakuje, aby w środku mnie zapanowała pustka."

Książka autorstwa Sorensen to prawdziwy wulkan emocji. To powieść o krzywdzie, którą bardzo łatwo jest komuś wyrządzić, ale trudniej ją naprawić. O jej skutkach, o bliznach, o wspomnieniach, które niełatwo wyrzucić z głowy. Powieść ma również tę pozytywną odsłonę, ponieważ jest też o nadziei, o miłości i prawdziwej przyjaźni. Najbardziej w tej książce zaskoczyło mnie zakończenie, może troszkę banalne, ale naprawdę zadziwiające, gdyż sądziłam, że historia skończy się happy endem. Nie pozostaje mi nic innego ja czekać na kolejną część. 

"Przypadki Callie i Kaydena" polecam czytelnikom, którzy lubią się wzruszyć.

Jessica Sorensen, Przypadki Callie i Kaydena, Wydawnictwo Zysk i S-ka, s. 368.

10 komentarzy:

  1. Lubie takie emocjonujące książki, które poruszają czytelnika. Na pewno przeczytam :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam tę powieść. Teraz czekam z niecierpliwością na drugi tom.

    OdpowiedzUsuń
  3. Już wcześniej czułam się tą powieścią zachęcona. Twoja recenzja jeszcze to uczucie spotęgowała.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię takie wzruszające powieści, więc chętnie sięgnę po "Przypadki Callie i Kaydena" :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiele pochlebnych opinii słyszę na temat tej książki, będę musiała ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kupiłam ją natychmiast kiedy się ukazała, ale jeszcze nie miałam okazji przeczytać. Teraz jednak mam ochotę sięgnąć po nią natychmiast! ;-)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Już się nie mogę doczekać tej książki:))

    OdpowiedzUsuń
  8. z chęcią po nią sięgnę

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak dla mnie świetna książka, wyczekuje drugiej części :)
    http://ksiazkomiloscimoja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń