30 listopada 2015

Sylwia Trojanowska, SZKOŁA LATANIA


Miałam przyjemność przeczytać "Szkołę latania" już w wakacje, ale niestety dopiero teraz wygospodarowałam sobie więcej czasu, aby regularnie dla Was pisać. Debiut literacki Sylwii Trojanowskiej jest zabawną, a zarazem pouczającą powieścią o nastolatce, która zmaga się ze swoją wagą. 


304.

Znam wiele dziewczyn, i sama zaliczam się do tego grona, które poddawały się przeróżnym dietom, aby zrzucić zbędne kilogramy. Mimo to, nigdy nie byłam otyła i do tej pory nie wiedziałam jak może czuć się taka osoba. Uświadomiła to Sylwia Trojanowska, doskonale portretując Kasię, główną bohaterkę powieści. Kaśka zmaga się z otyłością, a co za tym idzie, jest prześladowana w szkole. Nikt jej nie rozumie, nikt nie jest jej w stanie pomóc. Spotyka się z kolejnymi lekarzami, którzy nie robią nic konkretnego, a frustracja wzrasta z każdym dniem. Na szczęście los zsyła na Kasię, ekscentryczną Penelopę, która opracowuje naszej bohaterce Nowy Styl Życia. I nagle kilogramy zaczynają spadać, a Kaśka wydaje się być zupełnie inną osobą, bo stopniowo zaczyna wierzyć w samą siebie. Pewności siebie dodaje jej jeszcze fakt, że na horyzoncie pojawia się Maks, przystojny młodzieniec, który zwraca uwagę również na nią. 

No cóż, nie jest to typowa książka na temat odchudzania. Czyni to zatem tę książkę wyjątkową. Otóż, powieść jest niesamowicie wciągająca, pochłania od pierwszych stron. Książka jest pełna zwrotów akcji, szokujących momentów, ale również pełna humoru. Główna bohatera zmaga się z mnóstwem problemów. Liczyć może jedynie na swoją matkę i przyjaciółkę. Reszta rodziny jest wręcz wrogo nastawiona do jej pomysłu odchudzania. Autorka nie przedstawiła tutaj odchudzania jako momentu, w którym nagle drastycznie zmieniamy swoje nawyki żywieniowe. Sylwia Trojanowska pokazała, że ważne jest również regularne uprawianie sportu, ale także optymistyczne nastawienie. Nie wspominam oczywiście o stosownym menu. Kibicowałam Kaśce w drodze do jej upragnionego celu i podziwiałam. 

Podsumowując, "Szkoła latania" to świetna, wciągająca powieść, która może stanowić doskonałą motywację. Książka daje optymistycznego kopa i zmusza do działania, nie tylko w kwestii odchudzania. Powieść ukazuje, że nie ma rzeczy niemożliwych. Cieszy mnie fakt, że już niedługo (w lutym 2016 r.) kolejna część "Szkoły latania", czyli "Blisko chmur"
Gorąco polecam!

Sylwia Trojanowska, Szkoła latania, Wydawnictwo Videograf, s. 286.

5 komentarzy:

  1. Właśnie czytałam niedawno, że w nowym roku ma wyjść drugi tom. Może wtedy skuszę się na tę serię, bo pierwszy tom bardzo mnie zainteresował.

    OdpowiedzUsuń
  2. Skoro jest taka dobra - to koniecznie muszę się o tym przekonać :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam dla Ciebie nominację! http://ksiazka-od-kuchni.blogspot.com/2015/12/zimowa-kraina-czarow-tag.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiecie że jest już drugi tom. Wydany w tym roku. Sylwia idzie jak błyskawica. :)
    http://zywiec.slask.pl/sylwia-trojanowska-blisko-chmur/

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiecie że jest już drugi tom. Wydany w tym roku. Sylwia idzie jak błyskawica. :)
    http://zywiec.slask.pl/sylwia-trojanowska-blisko-chmur/

    OdpowiedzUsuń