02 lipca 2016

Gabriela Gargaś, TYLKO TY


Czytałam z zapartym tchem. Piękna historia o wielkiej miłości: miłości kobiety do mężczyzny i miłości matki do dziecka. Wzruszająca, niekiedy smutna, a chwilami zabawna. Gabriela Gargaś nigdy mnie nie zawodzi! Czekam na więcej takich książek.


330.

"Trzeba kochać jak szaleniec, żyć jakby jutra miało nie być, całować do utraty tchu, tańczyć jakby nikt na ciebie nie patrzył i wierzyć, że dla kogoś jesteś całym światem."


Tę książkę przeczytałam już jakiś czas temu, ale pamiętam każdy szczegół jakbym skończyła ją czytać przed chwilą. "Tylko Ty" wywarło na mnie ogromne wrażenie. To powieść, która mnie wzruszyła, troszkę zasmuciła, ale również rozbawiła nietuzinkowymi dialogami i ciętymi ripostami bohaterek. Głównymi postaciami książki są dwie kobiety, przyjaciółki: Paulina i Ewa. Znają się od wielu lat, są ze sobą zżyte, mówią sobie o wszystkim, są jak rodzone siostry. Te dwie kobiety różnią się od siebie historią, którą przeżyły. Nie miały łatwego życia, bo któż je ma? Z bagażem doświadczeń próbują układać swoje życia, aby być szczęśliwą i kochaną. 

Paulina, będąc nastolatką była szalenie zakochana w Radku. Jednak zaszła z nim w ciążę. Nie chcąc mieszać mu w życiu i psuć planów, zataiła przed nim prawdę. Urodziła Biankę, która każdego dnia tak bardzo przypominała swojego ojca. Pewnego dnia, przypadkowo wpada na Radka, na miłość swojego życia. Ostatnią rzeczą o jakiej myślała Paula to spotkać Radka, który przecież wiódł życie w Stanach Zjednoczonych ze swoją rodziną. I tak rozpoczyna się odnawianie znajomości tej dwójki, niegdyś mocno w sobie zakochanej. Czy odzyskanie kontaktu Pauliny i Radosława wpłynie na dalsze losy tej dwójki? Czy Paulina powie Radkowi o tym, że ten ma z nią córkę? A jak na romans męża zareaguje Małgosia- żona Radka? Jedno jest pewne- stara miłość nie rdzewieje.

Ewa to kobieta, która została adoptowana. Nie miała sielankowego życia, ponieważ potrzebowała odkryć swoje korzenie. Miała kochających rodziców, którzy od początku uświadomili ją, że Ewa nie jest ich biologiczną córką, ale że bardzo ją kochają i będą wspierać ją w każdej decyzji. Ewa ma wspaniałego męża Michała. Oboje starali się o dziecko, ale los z nich zadrwił. Kobieta nie mogła zajść w ciążę. Zaadoptowali bliźnięta, dwóch wspaniałych chłopców. Bardzo dotknęły mnie emocje targające bohaterką. Ten żal, smutek, zwątpienie, dylematy, rozgoryczenie, załamania, ale z drugiej strony piękna miłość, nadzieja, wiara i czułość. Sytuacja, która spotkała Ewę jest mi nieznana, ale wierzę, że na pewno ta postać może pomóc wielu kobietom, które zmagają się z podobnymi rozterkami. Ewa jest silną kobietą, która potrafi walczyć do samego końca. 

"Tylko Ty" to cudowna książka, która została przez autorkę podzielona na trzy części: wiarę, nadzieję i miłość. Gabriela Gargaś napisała słodko-gorzką historię z przesłaniem. To dobra i mądra książka, którą powinna posiadać każda kobieta w swojej biblioteczce. Polecam!

Gabriela Gargaś, Tylko Ty, Wydawnictwo Filia, Poznań 2016, s. 376.

5 komentarzy:

  1. Mama czytała "Pośród żółtych płatków róż" i podobała się jej ta książka :) Wydaje mi się, że autorka pisze takie ciepłe historie, które przyjemnie się czyta :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak się złożyło, że mamy wszystkie książki tej pisarki, bo siostra zbiera na późniejsze przeczytanie. Ta także znalazła się w zbiorach. Już wcześniej czytałam, że to świetna lektura.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapowiada się ciekawie, chętnie przeczytam!

    OdpowiedzUsuń
  4. O masakra, na pewno nie przeczytam, już widzę, że główna bohaterka rozumem nie grzeszy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam, "Tylko ty" jest to bardzo fajna książka, taka - "z życia wzięta". Jak zaczęłam czytać, nie mogłam się oderwać.

    OdpowiedzUsuń