30 stycznia 2018

Gabriela Gargaś, A MIĘDZY NAMI WSPOMNIENIA

  O miłości przeczytałam już kilka książek. Te uczucie, które wywiązywało się między bohaterami miało wiele barw. W życiu, jak i w literaturze, możemy spotkać się z miłością, która przychodzi znienacka, nazywaną przez nas miłością od pierwszego wejrzenia. Jest też miłość fizyczna, która niewiele ma wspólnego z miłością odczuwaną psychicznie. Zdarza się, że wyczekujemy miłości i szukamy jej za każdym rogiem, ale istnieje również miłość, która nie powinna nigdy się narodzić. Wydaje mi się, że w dzisiejszych czasach tej ostatniej często już nie spotkamy, choć kto wie? Kojarzy mi się ona z czasami minionymi, w czym jeszcze bardziej utwierdziła mnie powieść Gabrieli Gargaś "A między nami wspomnienia". 

Autorka w swojej powieści poruszyła wątek miłości zakazanej, która nie miała prawa się pojawić, a jednak była. Gabriela Gargaś stworzyła niesamowicie emocjonalną historię, która pozostanie we mnie na długo. Przeczytałam jednym tchem.


359.

"A między nami wspomnienia" to historia dwóch kobiet, babci i wnuczki. Każda z nich dźwiga swój bagaż doświadczeń. Gabriela Gargaś postanowiła, że w swojej powieści opowie dwie różne historie, zupełnie różne. Łączy je zatem na pewno piękna miłość i niestety jej strata. Ada to młoda kobieta, która podczas studiów zachodzi w ciążę. Jej chłopak, ojciec dziecka, postanawia wymigać się od ojcowskiego obowiązku, więc dziewczyna jest zdruzgotana. Dziecko staje się jej oczkiem w głowie, bez którego nie wyobraża sobie swojego życia. Wtedy pojawia się Sebastian, który wstrząsa światem Ady. Jej życie w jednej sekundzie zmienia się diametralnie. Serce kobiety już na zawsze pozostanie puste. Zrozpaczona Ada uda się nad morze do swojej babci Marysi, która opowie jej historię, która ją spotkała podczas II wojny światowej. Opowieść babci jest cudowna. Zaczyna się szczęśliwym dzieciństwem pod Warszawą, a kończy smutnymi wydarzeniami podczas II wojny światowej. Gdybym miała wybierać, która historia pochłonęła mnie bez reszty, niestety nie dokonałabym wyboru. Obie opowieści były wzruszające i piękne.

Powieść Gabrieli Gargaś zwraca uwagę czytelnikowi na to, co tak naprawdę jest w życiu ważne. To oczywiście miłość i rodzina, bez których na co dzień nie mamy nic. "A między nami wspomnienia" dostarczają mnóstwa emocji. Mnie powieść wzruszyła do łez, ale również zmusiła do wielu rozmyślań. Cieszę się, że na nią trafiłam i mogłam się nią rozkoszować. To opowieść o miłości, napisana tak prawdziwie, bez żadnych ubarwień. Polecam każdej kobiecie.

Gabriela Gargaś, A między nami wspomnienia, Wydawnictwo Filia, s. 424. 

3 komentarze:

  1. Książkę mam w planach bo bardzo lubię pióro autorki.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Siostrze bardzo się podobała. Ja tej autorki czytałam tylko "Wieczór taki jak ten", którą bardzo serdecznie polecam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nikt tak nie porusza kobiecej duszy jak Gabriela Gargaś :)

    OdpowiedzUsuń