31 maja 2013

41) Kate Middleton, Jance Smith, Pierwsze kroki do... Pozbycia się zaburzeń odżywiania


Pierwsze kroki do... pozbycia się zaburzeń odżywiania [Jane Smith, Kate Middleton]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE


Serię książeczek wydaną przez Wydawnictwo Jedność otrzymałam już dawno temu. Mogliście zobaczyć już zdjęcie stosikowe w podsumowaniu poprzedniego miesiąca. Dzisiaj chciałabym szerzej przyjrzeć się książeczce, która powstała w celu pomocy w walce z zaburzeniami odżywiania. Temat jest mi bliski... Nie z tego powodu, że sama przechodzę przez takie problemy, ale przez ostatnie półtora miesiąca byłam na dosyć drastycznej diecie, dlatego temat ten wzbudził moje zainteresowanie.


Z okładki:
Z badań wynika, że ponad pięć procent populacji cierpi z powodu zaburzeń odżywiania, a pośród dziewcząt i młodych kobiet odsetek jest znacznie wyższy. Ta książka pomaga ocenić, czy choroba nie dotknęła także nas lub naszych bliskich. Zawiera wiele przykładów, informacji oraz inspiracji potrzebnych do odzyskania zdrowia. Autorki zajmują się kwestią zaburzeń odżywiania nie tylko teoretycznie – dr Jane Smith ma osobiste doświadczenie zdobyte w pracy z córką, której pomogła pokonać tę chorobę.

Moje zdanie na temat książki:
Jest to krótki, bardzo ciekawy poradnik dla osób, które spotkały się z wyżej wymienionym problemem oraz dla osób, które być może znają i kochają kogoś kto na takie problemy cierpi. Książeczka jest niewielka - małego formatu, co pozwala na noszenie jest przy sobie. Zawiera wiele motywacji i ciepłych słów w walce z chorobą. 

Na książkę składa się 10 rozdziałów, wstęp i rozdział poświęcony dla rodziny.
Pierwsze rozdziały poświęcone zostały problemowi zaburzeń odżywiania, jaka droga prowadzi do tego schorzenia oraz jak można nabawić się zaburzeń. 
Kolejna część książki to rady i pomoc dla osoby, która zmaga się z tym problemem. Autorzy kierują do specjalnych ośrodków, podają adresy internetowe, na których jest dosyć informacji na te tematy. 
Na koniec przedstawione jest świadectwo Laury, która zmagała się z chorobą, ale udało jej się wygrać i dzisiaj cieszy się życiem.

Książko-poradnik, bardzo polecam. Ciekawa lektura. Przede wszystkim można poznać prawdziwe historie osób, które przechodziły przez piekło. Być może ktoś w bliskim otoczeniu cierpi a my tego nie zauważamy? Jak zwykle książki Jedności, pomagają nam wytrwać i pomóc przede wszystkim.
Jedynym minusem książki jest cena! Poradniczek kosztuje aż 16 zł. Nie będę tego komentować...


***
Kate Middleton, Jane Smith
Wydawnictwo Jedność
Kielce 2011
Liczba stron: 104
Moja ocena książki: 3/6

2 komentarze:

  1. O! Nawet nie wiedziałam, że Kate Middleton coś wydała! Interesuję się monarchią brytyjską i wszystko co z nią związane musi wpaść w moje łapki. Nawet jeśli jest to poradnik i zaburzeniach odżywiania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi przykro, ale to jakaś inna Kate Middleton :)))

      Usuń